Frånvaro


Börjar med att ursäkta mig. Det har varit sommar och lusten att vara sjuk eller ens tänka på det har inte existerat alls. Dessutom har jag blivet ”biten” av Twilight filmerna/böckerna och är helt besatt. På riktigt alltså. Jag vill gifta mig med Edward Cullen och har just insett att bli vampyr är ett bra alternativ för att bli av med det onda. Man blir man snabb och stark och hård som marmor…min sambo är måttligt road. Han fattar inte alls och jag har till och med försökt styla om hans hår för att han ska se mer vampyr ut men klättra i träden med mig…. där går gränsen 😉

Mitt i min fanatism så har jag återupptäckt ett utmärkt tidsfördriv (hur jag nu har kunnat missa det). Får väl tacka Mr Cullen för det. Släpade ner pianot (el-piano) från vinden och satte i gång. Är värdelös på noter och spelar helst på gehör men nu vill jag lära mig de vackra låtarna ur filmerna och det är bara att bita i det sura äpplet och plåga sig igenom not efter not.

Gjorde djävulskt ont i fingrarna efter de första två dagarna. Tänkte att ska jag inte ens kunna spela piano nu men det var visst ingen fara. Klart det känns när man ska stretcha ut fingrarna längre än man tror att dom är långa konstigt vore annars.

Iaf, jag mår bra. Mycket bra. Gör ju inte så värst mycket fysiskt just nu så känner mig ganska stabil. Vampyr lär jag inte bli i första taget men man kanske skulle forska vidare på de möjligheterna. Jag menar, det finns ju annars inget bot.

Ska skärpa mig nu och vakna upp ur besattheten och börja skriva igen. Hoppas alla mår bra och haft en skön om än lite regnig sommar (mot slutet).

Kram

3 thoughts on “Frånvaro

    1. Haha… jag tyckte inte heller att han var så snygg i början men efter att ha läst böckerna och sedan sett filmerna har jag totalt förälskat mig i karaktären Edward så egentligen hade han kunnat vara vem som helst. Det är nog mystiken och romantiken runt omkring skulle jag tro fast… lite speciell är han allt. Lite för ung och eftertraktad för en vanlig dödlig på 32 år bara 😀

Kommentera

