Dysautonomi / POTS


Det finns uppenbart ett intresse angående det här med dysautonomi och POTS. Ser det inte minst i kommentarerna men även i sökstatistiken till bloggen så det är nog dags att lägga upp en ny sida här men ämnet autonom dysfunktion och försöka sammanställa fakta på ett lättläst sätt. Har redan fått hjälp med ett antal länkar men jag ber er fortsätta att hjälpa till.

Vet ni bloggar eller andra sidor om ämnet så lämna gärna en länk och har ni diagnosen så berätta gärna. Skriv så mycket ni orkar. Ju fler träffar man får när man googlar våra besvär ju större chans är det att vi sprider kunskapen och jag vill lära mig allt (och säkert många fler).

Har inte orkat sätta mig in i ämnet tidigare men jag börjar förstå att det inte är en så liten del i mitt liv utan tvärtom. Den går hand i hand med min hEDS och även för flera av er andra. Låt oss försöka bena ut vad som är vad, slå hål på myter och vaska fram vad man behöver göra för att få hjälp, vilka vägar man ska gå och hur andra har svarat på behandling.

Är mycket tacksam för er som redan kommenterat och lämnat länkar. Skriv gärna mer 🙂

Kram på er alla!

Kommentera

