Inte min dag


Att man kan bli så fysiskt utmattad av ingneting. Det är sjukt, ja där slog jag huvudet på spiken. Det ÄR sjukt.

Svag och mjölksyra i hela kroppen. Huvudvärk och mår illa. Ont.

Trots det så ska ju livet rulla på. En väninna var här och tog förmiddagskaffe. Sedan diskade jag, dammsög lite och röjde i sonens rum. Snart kommer mor och far på besök.

Känns som om jag sprungit ett maratonlopp. 25 grader inomhus och 25 grader utomhus och kvalmig luft. Det är nog inte min dag i dag helt enkelt men trots det måste livet rulla på. Jag kan inte ge upp att orka leva vardagslivet. Jag måste fortsätta. Min aktivitetsnivå är så låg mitt liv tillåter. Jag går ju hemma. Måste hålla musklerna i arbete så de inte försvinner helt.

Inte min dag i dag men imorgon kanske, om jag har tur.

9 thoughts on “Inte min dag

  1. Jag hade en sådan dag i måndags, och mår väl inte så himla gott idag heller, fast det har ju sina förklaringar. :/
    Jag ska tänka på dej idag, skicka en massa energi och hoppas du mår bättre imorgon!!
    Massa kramar!!

  2. Känner igen… Vad ska man göra? Det är ju som du säger, bara att kämpa på!
    Sänder styrkekramar genom cyberrymden!
    Kram kram

  3. Det är det som jag tycker är jobbigast faktiskt, att orken inte finns, att man får mjölksyra så fort man bara gör det minsta lilla. Blä!

    Hoppas du har en bättre kväll och att morgondagen blir bättre!

    Kramis

    1. Kvällen blev sämre men hoppas på morgondagen. Man undrar ju vart alla mjölksyra kommer ifrån. Har varit på väg att bokstavligen säcka ihop flera gånger idag för att kraften bara försvinner och benen vill vika sig. Jag som inte ens dricker mjölk 😉

  4. Hahhaha ”och jag som inte ens dricker mjölk” Den var bra. Visst kan man undra var all mjölksyra kommer ifrån. Hos mig rinner mjölken till så fort jag kammar mig, borstar tänderna, håller i fjärrkontrollen, tar tre trappsteg, cyklar en minut osv osv. Det är hemskt. Har äntligen fått min diagnos efter många års letande. Trodde att neurologen skulle ge mig diagnosen EDS typ 3, men han ansåg att jag har klassisk typ. Blev faktiskt ganska förvånad… Har inte orkat skriva presentationen än. Det har varit så mycket runt omkring mig och jag är helt utpumpad i hjärnan, men jag ska försöka ta mig i kragen så fort som möjligt.

  5. Kära ni ,jag känner också så väl igen detta fenomen .
    Jaa det var lustigt skrivet Ulrika ,jag som inte dricker mjölk hahahahaha ,det gör inte jag heller,upplysningsvis !
    Varför säger man så , MJÖLKSYRA ?
    Det är så jobbigt att inte ha någon ork i musklerna o känna sej kraft lös o svag ,som att benen viker sej eller att man inte orkar hålla i nåt ,
    Jag gjorde ju ett tippa test för nån månad sedan o då framkom att jag hade väldigt låg uthållighet i min överkropp (jämfört med kvinnor i min ålder som är friska ) ,benen var bättre ,kanske beror på att jag går med hunden så, kortare promenader dock .
    Fast mina höfter o knän är inte i bästa form kan jag säga Ra:n ,men man gör så gott man kan !
    Kram på dej o hoppas du får ut nåt vettigt hos AT idag o slipper kämpa där iaf .
    MD .

Kommentera

