Både bra och dåligt


Lång tid har gått och mycket har hänt sedan jag bloggade sist. Som ni ser och vet så har jag nästan rensat bort alla mina gamla inlägg. Några kanske kommer att komma tillbaka senare.

Kortfattat, jag har fått pulserande tinnitus bekräftat. Sannolikt en objektiv sådan men ingen som försökt att lyssna på den. Är min egen puls jag hör och MR av hjärnan var bra, inga konstiga kärl eller tumörer så bara att leva med det. Nån typ av skada säger de fast jag tror det kommer från nacken (?).

Jag har genomgått en undersökning av svalg. Tidigare svalgröntgen visade ju inget men nu har de gått in med fiberoptik genom nästan ner till svalget samtidigt som jag fick svälja färgat äpplemos. Jo, jag hade sväljsvårigheter. Det som tar normala männisor två sväljningar att få ner tar tre för mig och då har jag ändå rester kvar. Väntar på remiss till logoped.

Jag har röntgat ena handleden. Varken jag eller någon annan trodde att det skulle visa något men det gjorde det. Ett ökat avstånd i radioulnara leden. Ja, det är ju inte så bra och nu väntar jag på remiss till ortoped och jag hoppas på någon slags operation av handlederna för det går inte leva så här. Dessutom har handlederna börjat glappa så när jag lyfter tungt känns det som att händerna ”släpper från leden” (känslan inte bokstavligt), skitläskigt.

Jag har fått en bra sjugymnastkontakt. Inte särskilt kunnig på eds men någon som lyssnar och jag har fått testa att slappna av för första gången i mitt liv. Kuddar högt och lågt och det känns som att flyta. Helt fantastiskt och det gör gott.

Har en ny läkarkontakt som är toppen och remitterar utan krångel 🙂

Knäna har börjat krångla. Låser sig mer nu och klonkar. Ständigt ont. Ny ortos för att stabilisera och det är riktigt behaglig.

Jag äter mer värktabletter än någonsin och magen är helt förstörd. Jag fortsätter långsamt att förlora vikt och har nu hamnat under den vikt jag tidigare drömde om. Orkar inte tugga och äta som jag borde.

Ser fram emot att få komma till smärtkliniken om några månader. Smärtgenombrotten är jobbiga utan fungerande smärtlindring. Har varit på gräns att åka in akut vid ett antal tillfällen.

Kortfattat, kroppen rasar!

5 thoughts on “Både bra och dåligt

  1. Jaa..det där känner man så väl igen.
    Att kroppen rasar menar jag då förstås.
    Det är inte så roligt men kanske nödvändigt av någon utomjordisk anledning. Vem vet?

    Varför ville du ta bort dina tidigare bloggtexter?

  2. fan va drygt när kroppen rasar, fördelen är väl att du nu har en läkare som remitterar och en sjukgymnast som iaf är intresserad att lindra för dej! hoppas smärtkliniken kommer snabbare på än väntat så smärtspiralen inte hinner spinna i väg neråt allt för långt!
    Kul att du är tillbaks i bloggvärlden!

  3. Vad tråkigt att du bara blir sämre. 😦
    Men så härligt att du fått en bra läkare! Underbart!! För mej betyder det jättemycket att ha en läkare som är vettig och lyssnar på en. Grattis. 🙂

    Ha en fin vecka.
    Kram!

Kommentera

