Viktraset


På grund av att jag sällan känner hunger.

När jag väl är hungrig har jag svårt att äta. För att jag får ont i käkarna eller har svårt att tugga. Så jag äter knappt hälften av vad jag tidigare gjort. Ibland bara ett mål om dagen.

Försöker pilla  mig en macka eller skorpa bland men en del dagar går det bra inte. Samma sak med törsten, den lyser oftast med sin frånvaro. Visst har jag ”ätardagar” då jag är konstant hungrig. Då passar jag på men det slutar oftast med magont och magen blir svullen.

Nu väger jag 55-56kg till mina 160cm. Säger inte så mycket egentligen eftersom jag även förlorat muskler. Inte så att jag ser mager ut och jag har en hel del fläsk kvar på kroppen. Har inte varit under 60kg sedan 2004 och då har jag ändå försökt. Nu försöker jag inte ens men går ner ändå och det verkar fortsätta.

Har ett par byxor som måttstock. Har sparat dem för just det syftet. Jag hade dem när jag var under 60kg sist. De satt då perfekt fast inte direkt löst. Jag provar dem nån gång per år bara för att ha koll på omfånget. Idag testade jag dem igen, de hängde som trasor, kan dra av dem utan att knäppa upp dem och satt löst över låren.

Har påtalat min viktnedgång för min läkare men vad kan jag mer göra? Har ett BMI på 21,8 tror jag det var och det är ju helt normalt, men inte för att vara jag. Jag trivs med att ha blivet av med kilona men jag trivs inte med att inte ha kontroll över min kropp!

Jag förväntar mig ingen utredning eftersom jag vet att det beror på minskat matintag men fan, ska jag behöva käka grädde och smör snart för att inte krympa ihop alldeles? Jag menar, jag ser gärna ut som nu, kanske nått kilo mindre men inte mer! Det här är inte hälsosamt!

4 thoughts on “Viktraset

  1. Hm. Ja det är svårt det där.
    Jag har rasat också, femton kilo över sommaren. Och det beror också på att jag har svårt att äta.
    Det är ju både ock det där, jag är ju så fet, så det gör ju inget om jag går ner i vikt, men man vill ju gärna göra det på egen vilja. 😉

    Nu är det för att jag inte kan äta, som du. Även om jag inte har det alls lika jobbigt som du, och jag är ju fortfarande fet.

    Ha det så fint du kan i veckan. 🙂

    1. 15 kilo är mycket! Jag har totalt gått ner 9 kg, innan det gick jag också ner 9kg (efter att ha käkat SSRI ett år) Det blir 18 totalt och det fortsätter. Kan ju lugnt säga att jag inte saknar dem. Att det här är mer jag och att jag antagligen förr eller senare kommer att äta upp mig till 60kg igen men att inte ha kontrollen nu, det är läsigt. Tur vi har att ta av så vi inte blir benrangel direkt, man får ju se det positivt 🙂
      Önskar dig en fin vecka tillbaka 🙂 Så bra det går under omständigheterna…

      1. Ja benrangel är det långt till. 😉
        Jag har åtminstone lika mycket till innan jag klassas som benrangel, det är väl tur det, som sagt. 😉
        Men du ser ju faktiskt lite mager ut nu, om jag får säga det genom bilder.
        Det är trist bra att inte ha kontroll. Jag bantar gärna, men då på min premisser.
        Ha det gott!

      2. Var tvungen att kolla med sambon. Tyckte själv jag såg lite väl mager ut på fotot och vinkeln är lite konstig, lite sned. Benen ser inte riktigt lika taniga ut i verkligheten, än, och magen ser ut som en halvjäst deg 😉

Kommentera

