Lite mer gnäll….


Kanske låter lite tjatigt men det gör oooont som satan nu! Borde ju inte skriva men inte hjälper det att inte skriva. Det gör ju ont ändå. Fingrarna iskalla också.

Skit, jag vill inte ha det så här längre! Jag vill inte få veta att det inget går att göra, att de inte vet vad de ska göra, att det blir operation med gips och lång rehab, att det kanske är något enkelt och jag haft ont i onödan för att ingen lyssnat på mig, att jag ska ha det så här resten av livet, att det kommer att bli steloperation, att jag kommer att få svåra smärtor oavsett vad de hittar på, att min chans till att klara mig själv är borta, att jag aldrig mer kan spela gitarr eller piano, aldrig mer handarbeta, få svårt att sköta mitt dagliga liv.

Fattar ni vad viktiga händerna är? Jag är skiträdd för vad svaret ska bli! Önskar att det gick att trolla bort bara, en spruta så är allt borta. Man ska inte önska sig sånt men jag gör det ändå. Ta mitt knä eller min ena fot men inte mina händer!!!

Det blir säkert bra, det måste bli bra men det känns som om min framtid hänger på det här. Skulle ringt ortopeden och bönat och bett om snabbare tid idag, bett om smärtlindring men ärligt, det tar emot för jag är så rädd för att det aldrig ska bli bra igen.

Jag ger aldrig upp, har aldrig gjort, jag klarar det oavsett, jag vet det. Jag skulle inte vara den första  världen att råka ut för det men det hjälper inte. Tänk om jag inte kan bära mina framtida barnbarn, inte sticka små söta koftor, inte kunna ta på mig kläderna själv.

Seriöst, säg till mig. Nu börjar jag faktiskt balla ur helt! Skärpning NU! Det finns värre saker som kan hända. Skönt, nu känns det bättre för det finns det faktiskt. Kan räkna upp massor av saker.

Så, slut på gnället!

One thought on “Lite mer gnäll….

  1. Vad det geller barnbarn, så blir det första prioritering.Så är det bara. Jag hoppar städning promenader gå i affärer men krama barnbarn hoppar jag inte över. Och det kostar.Men det tar jag gärna då, alltså efteråt.Så är det bara. Trots det har jag inte sök hjälp än, jag vet inte vad jag väntar på. Har svårt att söka hjälp. Är bättre på att ge.
    kramar Jovanka

Kommentera

