Röntgen, dietist och arbetsterapeut imorgon


Jepp, 3 möten inbokade på en och samma dag. Kommer må galet dåligt när dagen är slut men man ska ju inte gnälla när det väl går undan.

Först ska jag göra provokationsröntgen av båda handlederna. Förhoppningsvis det sista innan jag får komma till handkirurgen. Han måste ju ha lite att gå på. Har tidigare gjort en slätröntgen av vänster och MR av båda. Är väldigt nyfiken på resultatet på de två sista, vet ju sedan innan att det är glapp men inte i vilken utsträckning.

Nästa anhalt blir dietisten för näringsdrycker. Ska ta med mig en lista med vad jag ätit de 3 senaste dagarna. Blev rädd själv när jag såg det på pappret. Herregud, jag äter inget som ger näring. Proppat i mig vitaminer nu och ser fram emot att få i mig lite nyttigheter. Jag äter ju bara det som tilltalar mig nu eftersom jag varken har aptit, hungerkänslor eller orken att svälja eller tugga. Det finns inte en enda grönsak med i bilden och inte en enda frukt.

Sista anhalten blir arbetsterapeuten för att hämta rullstolen. Känns fortfarande enormt motstridigt. Vill, vill inte, vill, vill inte…..osv Men, jag hämtar den så får vi se om jag vänjer mig vid tanken eller ej.

Ska klämma in ett möte med min favoritdoktor också (inte som patient) prata lite viktigheter. Har ju en massa strötid emellan besöken som förresten är på olika adressen.

Lite utanför ämnet är att för att få ut en harplutt idag har jag tagit 3 mikrolax (utspritt över dagen). Ska botanisera  på apoteket och se vad jag kan hitta för alternativ för det här blir lite dyrt i längden. Till helgen blir det Movicol, kan ju inte ta det när jag vet att jag ska bort. Vem vet när det får för sig att lossna liksom.

En hektiskt dag imorgon som garanterat kommer att få mig att rasa ihop i en lite hög imorgon kväll men tacksam för att jag faktiskt får hjälp nu. Var ju ganska många år utan ett enda vettigt sjukhusbesök!

7 thoughts on “Röntgen, dietist och arbetsterapeut imorgon

  1. jäklar i min lilla lådavilken dag!!hoppas den ger mkt gott så det är värt raset som lärkomme efteråt!
    Rullen förstår jag att du är ambivalent över men det kommer förhoppningsvis att ge mera livskvalitet.
    hur började problemen med dina handleder…tycker mina har börjat krasa lite oroväckande…
    Får önska dej en ”skit-helg”…,hehe….kram!

    1. ”Skit-helgen” börjar förhoppningsvis imorgon 😉
      Oj, jag minns knappt hur det började med handlederna faktiskt. Pågick nog i ganska många år men när det började bli illa gick det väldigt fort.

      Tror det var 2004-2006 som jag fick sk. musarm, alltså, lill och ringfingrar domnade och underarmen/handleden värkte. Hade kontorsjobb då och satt vid datorn hela dagarna. Sedan började jag bli darrig i fingrarna när jag gjorde småpilliga saker, sedan kom tröttheten i handlederna, kylan, värken, klickandet och nu den stora kraschen. Tror den stora kraschen beror främst på att jag hade så ont, inte fick smärtstillande och tvingades använda ortoser dygnet runt, förlorade muskler och så gick det som det gick.

      Instabiliteten måste alltid funnits där så den kom ju inte bara pang.Berätta istället om dina symptom så kan jag tala om ifall jag känner igen dem.

      Kram

      1. dels knakar det och brakar i dem och att det känns som något flyttar sej inne i handleden. Sen att det känns så där ytligt domnat på handleden (handryggs sidan)och en bit upp på underarmen, längsmuskeln och där är det oxå lite tryckömt.Sen vet jag inte om fingrarna hänger ihop med handleden men dom känns svullna,heta, ömma ock små värkiga i lederna…vad säger du dr.Ulrika? Är ju oxå ”sleten” i axlarna så kanske allt kommer där uppifrån…

Kommentera

