Det var värt lite extra lidande…


Idag har jag gjort mer än jag brukar göra på en hel vecka på en och samma dag. Alltså utan avbrott. Var livsfarligt att lägga sig ner för värken och utmattningen kom direkt. Brukar vara så att man på något sätt orkar hålla sig uppe när man väl kommer igång men sedan när man slappnar av rasar man ihop.

Kärlen i händerna spränger och värker och jag vågar inte tänka på hur ont jag hade haft om jag inte hade min Norspanplåster. Två 665mg Alvedon dämpade muskelvärken men inte det andra. Nacken gör så ont och likaså svanken men tack vara snälla föräldrar har vi både knäck och gräddkola i kylen, sonens rum är städat. Fick dessutom en varm mysdress och julblommor till fönster och bord.

Kommer vara värt allt extra ont även imorgon men räkna inte med att jag gör några stordåd mer än ligger i sängen med datorn på magen eller möjligtvis hälsar på grannen. Jag är slut och det gör förbannat ont, ändå gjorde jag inte grovjobbet utan satt som en primadonna på sadelstolen och rörde i grytorna. Tyckte förra och förrförra julen att försämringen var enorm sedan julen innan, i år säger jag samma sak. Måtte det vända till nästa ju….

3 thoughts on “Det var värt lite extra lidande…

  1. Jag beundrar er med EDS. Innan jag kom i kontakt med den sjukdomen så visste jag inte ens vad det var. Jag har inte EDS men jag känner med er och önskar att det kunde informeras mer om sjukdomen inom sjukvården på sjukhus och i media. Folk behöver hajja till.

    1. Vet inte om vi är så mycket att beundra men nog är vi kämpar. Är ju inte sjukdomen som är värst utan kampen om att bli trodd och få hjälp. Tack för att du står på våran sida 🙂

  2. Jag hoppas det vänder för dej nu, och att du har en bra vår framför dej.
    Det ser ju ut som om din vinter blir tuff, men jag hoppas även där att den ska bli bättre. ❤

    Nu håller jag tummen hårt för att resten av din vecka blir bra, särskilt lördag.

    Kram på dej!!!

Kommentera

