Ytterligare en dag sängliggande


Skulle gärna berättat hur skönt det är att vara utan huvudvärk men tyvärr så är den inte borta. Inte lika illa men finns där och nacken gör ont som tusan. Legat i sängen och sovit mest hela dan. Håller på och sabbar magen med Naproxen nu för att bli av med det som jag tror är en inflammation. Känns som att syretillförseln i skallen är strypt 😦

Känner mig lite småsjuk men CRP var ju bra trots att båda trumhinnorna var indragna och halsen var röd. Orkade inte tjafsa och tala om att de sällan kan se på mitt CRP att jag har något i kroppen. Efter att jag varit sjuk i nästan 8 månader (för några årsedan) var ju CRP normalt och jag blev ifrågasatt om jag verkligen inte inbillade mig allt (öroninflammation, halsfluss, bihålsinflammation osv). Tills de tog ett prov och odlade på och det visade sig att jag hade Heampophilus influenza. Sedär ja, jag var sjuk på riktigt. Hade max 3 dagar utan besvär innan ett nytt hoppade på mig i 8 månaders tid. Men CPR var ju bra! Blev visst ett lite sidospår nu men de hakar alltid upp sig på sånt som ska vara normalt men inte är det hos oss.

Hoppas på att det blir huvudvärksfri dag imorgon! Trött som fan på det här nu!

7 thoughts on “Ytterligare en dag sängliggande

  1. Jasså, kan det vara så med CRP? Är bra att veta, jag är ofta (alltid) lite av allting, lite snori, lite ont i halsen, lite feber.. Det kostar på.
    Hoppas verkligen att din huvudvärk går över snart, man blir oerhört (extra) handikappad av det.

    1. Det är nog ingen EDS-grej men visst finns de det som inte reagerar med CRP som andra gör. Vet fler exempel men nog vanligare att man har högt CRP jämt pga pågående inflammationer men jag är ganska säker på att jag har både inflammationer och en infektion just nu och ändå visar det inget.
      Huvudvärken är bättre idag!!!! 🙂

  2. Fy attan vilken skit… Huvudvärk blir man galen av! Själv har jag haft ett anta (virus) utlösta hjärnhinneinflammationer(typ 9 stycken eller nått, har tappat räkningen) så jag VET hur jävligt det är med onormal huvudvärk.. Håller mina tummar att denna värk nu klingar av.. //Annelie

  3. Det är ju samma här, har lämnat prover när jag har 39 graders feber, svår hosta^och irriterade luftvägar och lymfkörtlar stora som tennisbollar men proverna påstår att jag är frisk..
    Trodde det var något knas, men då kan det ju vara så alltså och jag inbillar mig inte som min läkare lutar åt som det verkar.

    Krya på dig!

    1. Det kan bero på en slags immundefekt som ska gå att utreda genom blodprover och ev en analys av huden. Vi med eds drabbas ju inte så sällan av autoimmuna sjukdomar. Varför, jo för att organen innehåller bindväv och då kan givetvis även sådana system drabbas om produktionen av blodkroppar och allt vad det heter produceras i ett sådant. Kan vara bra att få det kollat för det kan ställa till det om man tex drabbas av komplikationer vid en operation. Tänk om man får en rejälv infekton, inflammation eller bakteri och läkarna bara går på CRP. Det kan få förödande konsekvenser.

Kommentera

