Klippkort på akuten?


Blev en vända till idag. Orkar bara fatta mig kort nu men förstoppad trots att jag hade förberett med laxerande droppar och i pulverform samt microlax. Det gick åt skogen allting. Smärtor, nog värre än jag någonsin upplevt. Var bara att kavla upp ärmarna och ta tag i grovjobbet. Efter många timmar med skrik och tårar åkte jag iaf in. Undersökningen gick inte genomföra pga smärtan och huvudvärken var tillbaka med full kraft och jag kände mig febrig och smått panikartad. Ska få komma till kirurgen och bli undersökt under narkos. Förmodligen en reva i ändtarmen, inflammation samt prolaps.

Jag överdriver inte när jag säger att jag aldrig varit så rädd för min egen skull och haft sådan smärta (har fortfarande fruktansvärt ont men är bättre nu). Den här dagen vill jag glömma och helst morgondagen och dagen då jag ska bli undersökt med. Förnedrad, utsatt, panisk och gråtande sammanfattar dagen bra. Dock fick jag ett bra bemötande igen så det är plus i anten 🙂

6 thoughts on “Klippkort på akuten?

  1. Lilla gumman ,jag lider med dej ,vet ju själv hur det är att vara förstoppad ,men har aldrig ännu ,peppar peppar ,behövt åka in akut för det .
    Det måste kännas väldigt förnedrande o att det gör så himla ont med + alla andra ställen man har ont på .
    Tänker på dej … o försöker skicka lite mod o omtanke o många kramar .
    Men bra att du får göra undrsökningnen under narkos ,för det är ju nödvändigt trots allt .
    Jädra sjukdomar !
    Kram
    Morgondimma .

    1. Tack för dina tankar 🙂 Ser ut att bli utan narkos iaf men har fram till måndag på mig att bli bättre. Bara att bita ihop, vad trodde jag? Såklart det sa strula :I

      Kram

  2. Stackare! Jag hoppas verkligen att du snart blir mycket bättre. Låter så fruktansvärt det du gått och går igenom. Håller tummarna för dig

Kommentera

