En seger över kroppen!


Har inte legat ner och vilat i sängen en enda gång idag! Jag minns inte riktigt när det hände sist men det måste varit längesedan. Ont i handlederna eftersom jag varit mer aktiv men i övrigt mått så bra. Ingen yrsel (nästan) och bara lite mjölksyra. Var i affären en kort sväng och efter att ha gått i en trappa var jag på väg att släpa rumpan i backen men stannade en stund och sedan kunde jag gå igen. Jösses vilken skillnad det kan vara mellan två dagar.

Har inte gjort några större underverk förutom lite dammsugning men det är positivt att jag ens gjort det. Fixade men papper till FK. Fan vad de krånglar. Fel blanketter, fel hit och dit och har man blankettfobi så blir grejerna liggande ganska länge innan man kan ta tag i dem. Gjorde ett ryck för ett tag sedan, fyllde i enligt konstens alla regler men helt plötsligt var inte dag ett i en period = första dagen i datumangivelsen. Pengarna brann inne. Det är väl lustigt och jag som fyllde i en lång blankett tillsammans med läkarintygen hade inte ens sjukanmält mig? Eller hur, vart tog den blanketten vägen och vem skickade den till mig på posten?

Senaste arbetsplatsen (har haft strul med det i alla år) var ett företag jag inte känner till. Varför ska det vara enkelt när det kan vara krångligt? Hatar blanketter och hatar att åka buss som jag ska göra imorgon. Blir nervös av bara tanken. Jag kan inte åka buss. Känner inte igen mig i min egen stad och tider och bussnummer, suck. Kommer ha mer ont i magen än nödvändigt imorgon. Man ska ju passa en tid också men har fått experthjälp att läsa tidtabellen. Tur man har vänner 🙂

One thought on “En seger över kroppen!

  1. Håller tummarna för dig imorgon och tror det kommer gå jättebra!
    Nu vet jag inte var du bor men i Stockholm så finns det käcka digitala displayer där det står vilket nummer bussen har, vart den åker och hur lång tid det tar innan den kommer till just den hållplatsen, värry smidigt tycker jag 🙂
    Ha det kalas!

Kommentera

