Världens bästa läkare!


Mina krav kanske inte är så höga eftersom jag stött på så många stolpskott genom åren men jag tror nog ändå att min VC tillhör kategorin ”Bättre än andra”. Inte bara väldigt trevlig och ödmjuk utan rakt av bra och lätt att ha att göra med. Ingen ångest innan läkarbesöken, bara det är något att fira och ingen gråt på hemvägen, det är ännu bättre och att efteråt känna att man fick sagt det man ville och fick respons, det är nästan för bra för att vara sant 🙂

Nya recept samt pratade lite om allt som hänt sedan sist och det var en hel del. Blir uppringd om några veckor igen för att förlänga sjukskrivningen samt eventuellt börja med Tryptizol. Har inte tänkt klart än. Jag vacklar från dag till dag och anledningen är biverkningarna och min benägenhet att ALLTID få det av allt och att jag måste planera att vara sängliggande i minst 14 dagar innan det värsta går över. Kan ju ha tur men den chansen känns mycket liten.

Dietisten mailar och håller kontakt med mig. Fattar inte att alla är så trevliga nu för tiden och vill mitt bästa. Man är ju lite skadad så att man tycker det är märkligt men det är en skön känsla.

Ska kontakta försäkringskassan ang färdtjänst eller sjukresor. Vill börja med rehab-bad men i nuläget är det resan till och från som hindrar mig. Att darra som ett asplöv innan träningen och sedan ta sig hem på det kommer knappast inte göra mig bättre så hjälp att ta sig dit och hem skulle underlätta helt klart och bidra till att jag kan tillgodose mig träningen. Annars sliter den bara och ger mer smärta.

Ska även kontakta sjukgymnasten och boka tid. Måste ta reda på om det går att göra något åt det jag tror är kärl som är inklämda i axlarna och orsaker att händerna och armarna blir kalla samt att kärlen spränger samt att händerna blir röda. Det borde ju gå göra något åt tycker jag.

Mycket nöjd med dagens läkarbesök med andra ord!

2 thoughts on “Världens bästa läkare!

  1. Jag har testat tryptizol. Är som du och får alla tänkbara biverkningar.

    Av den lägsta dosen sov jag konstant i 3 veckor innan vi avbröt behandlingen. Hoppas du har bättre tur:)

    Ang färdtjänst så är det kommunen som har den tjänsten och inte försäkringskassan. Om man får färdtjänst så åker man billigare med sjukresor och kan använda sjukresor på ett helt annat sätt än om man inte har beviljad färdtjänst.

    Lycka till!

Kommentera

