Trött!


Nu har jag nog predikat nog för ett halvår framåt (syftar på inlägget innan). Eller kanske inte, vi får se. Jag är verkligen av den bestämda åsikten att vi alla har ett eget ansvar. Ibland hjälper det inte vad vi än gör men frågan är då om vi verkligen angriper problemen på rätt sätt? Det är nämligen inte tillåtet i Sverige att ”pissa” på folk, ens om man är läkare. Lämnar ämnet nu.

Somnade i soffan idag, igår sov jag två timmar på eftermiddagen. Lite ovant att vara så sömnig. Är ju nästan alltid trött men sällan jag kan sova. Olika typer av trötthet tydligen. Sov till kl 11 idag ändå somnade jag strax efter klockan 20.00. Är ju vaken nu men ändå fortfarande trött så att jag kanske kan somna igen inom en snar framtid.

Magen funkar hyfsat. Det är inte stopp i alla fall men har ont. Händerna är skit eftersom jag klantade mg i helgen och gjorde saker jag egentligen inte ska eller klarar…två gånger dessutom. Trodde för ett kort tag att jag var på väg att bli bättre men så fort jag gör något, lyfter en matkasse eller belastar i fel läge så är jag tillbaka igen. Försöker dock klara mig utan ortoserna när jag inte belastar händerna. Inbillar mig att det är nyttigt men blir tokig när jag känner att något ligger fel i handlederna och jag inte kan rätta till det. Kan ta timmar ibland innan det lägger sig rätt. Händer även när jag har ortoserna så vet inte varför det helt plötsligt sker.

Längtar enormt till handkirurgbesöket. Vill ha det avklarat så jag vet mer och kan börja planera framåt. Kommer ju ingen stans med någonting. Kan ju inte boka semester till Spanien direkt om det visar sig att jag ska vara gipsad upp till armbågen. Inte för att jag tänkt det men man kan ju vinna på lotto. Inte för att jag spelar nått men man kan ju få för sig att göra det 😉

Ska ta tröttheten och försöka somna i skaplig tid nu. Jag behöver några extra timmar känner jag.

6 thoughts on “Trött!

    1. Såklart det ska vara ännu värre! Min armhåla gipsas ej, de får allt vara snälla å sluta lite längre ner kanske strax ovanför armbågen då, vad ska de upp i armhålan och göra. Jaja, vi får se, jag vill ha svart gips i alla fall 😉

      Kram 🙂

      1. Okej, jag erkänner, jag överdrev lite. 😉
        Men det går över armbågsleden, det får du tåla! Och jag har fått en vansinnigt klumpigt, vanligt vitt gips, med brun tejp på. Varje gång!!! Plastgips kör dom inte med här, det är dyrt, och används bara till barn.
        Kram!!!

Kommentera

