En update om allt och inget


Ligger efter med bloggandet, mailen och att godkänna kommentarer och svara på kommentarer. Sorry, ska ta igen det strax.

Har varit en intensiv period och just nu är jag ”data-trött”. Vill egentligen inte se fanskapet men kan ändå inte låta bli stundvis. Försöker lägga energin på det som ger något men det blir ju som det blir med det. Man dras med i allt. Vill inte bry sig men gör det lik förbannat. Är bara trött generellt och väldigt trött på ganska mycket just nu av orsaker jag låter vara osagda.

Sonen dessutom sjuk och har varit hemma ett par dagar. Jag har varit förkyld, reagerat med hallucinationer på en medicin, försökt skrapa bort färgen från ett element och försökt finnas där för vänner som har det lite svårt just nu. Det har varit lite mycket och jag försöker prioritera det som är viktigast just nu och datorn kommer inte på plats nummer ett.

Bara för att jag skriver det nu kommer jag väl få värsta bloggsuget igen 😉 Lider med er alla som tittar in här och behöver hjälp. Jag önskar att jag hade ett bra svar som kunde hjälpa alla. Det har jag inte men i mån av tid ska jag skriva till er och göra mitt bästa. Tänkte att ett dokuement för hur man går tillväga vore bra att lägga upp.

Jag sitter ju inte på alla svar men jag har ju gjort en ganska lång resa har har ett hum om vad som funkar och ej. Lite bra saker att tänka på i sin jakt på en diagnos. Hoppas att det kanske kan ge svar på några av alla frågor jag får men innan det blir gjort tar jag det via mail.

Pratade med en gammal kompis idag som jag tror var 3 årsedan jag hörde av sist. Det blev lite kort om tid så han knappt prata nått men han få med en viktig sak. Att jag tänk på henne sedan jag fick min dagnos. Hon är som jag. En sån där överrörlig jävel som det bara är en massa krångel med men ingen hittar nått fel på. Ni fattar säkert. Ska försöka hjälpa henne att hitta rätt och se om hon kan få svar på lite frågor. Hon som jag och många av oss andra har aldrig tänkt på att allt kan ha ett samband. Läser du detta nu min vän så ska du veta att jag verkligen vill väl. Jag vet att du är stark och skulle må bra av att veta att det kanske gick att förklara allt. Så lika men ändå så olika ❤ Undrar nu i efterhand varför jag inte tagit tag i det tidigare men man väntar alltid på ett tillfälle, när det ska passa. Vill inte ringa och säga, hörru, jag är sjuk, jag tror du har samma skiten 😛 Kan bli konstigt om man gör det vid fel tillfälle.

Jaja, det var snabb uppdatering om allt och ingenting. Jag har inte så värst ont bara en helvetes yrsel och lågt blodtryck. Vikten….hmmmm, den gick ner igen. Inte så farligt men heller inte det håll den skulle åt. Räcker med att jag slarvar med maten en dag så pekar det neråt. Beror förmodligen på att jag ligger precis i kant med vad kroppen måste ha just nu och allt som saknas det märks direkt.

Kram världen och systrar och bröder

9 thoughts on “En update om allt och inget

  1. Hej
    Sitter i samma sits som du med eds och ca 7 andra diagnoser, googla på
    Gottfrieds klinik, och tror det heter vita villan om dem har islandshästsuppfödning så har du hamnat rätt. Kanske dessa kan hjälpa dig.
    De står näst på min önskelista när jag orkar ta tag i det, har fullt upp med att hålla näsan ovanför vattenytan just för tillfället.
    Hälsningar Louise

    1. Tack för tipset, ska kolla upp dem 🙂

      Jobbigt när det är så mycket på en gång. Ibland måste man tillåta sg att ta en paus innan men ger allt. Hoppas allt går bra för dig! 🙂

  2. Hej Ulrika

    Har läst din blogg ett bra tag nu. Är själv sjukskriven sedan tre år med fibridiagnos men tror inte på detta har nu begärt nya utredningar tror jag har EDS men ingen tror mig. skulle se fram emot lite vägledning. Jag förstår att vi är många som lider alla helvetes kval. Orkar snart inte mer.

    Kramar Marianne

    1. Hej Marianne!

      Tror många fbropatenter hör till oss egentligen. Läser man beskrivningarna av fibro-symptom så är det många gånger eds de beskriver och inte själva smärtsyndromet. Ska försöka knåpa ihop något men har du frågor under resans gång så fråga bara. Kämpa på! Det är värt mödan när du väl fått hjälpen du behöver.

      Kram

  3. Du är en fantastisk förebild och energigivare, du förtjänar all vila i världen och din sida är en av de matnyttigaste när det kommer till just EDS.. Den hjälper även om du är närvarande eller inte.. Stor kram till dig!

Kommentera

