Dags att tanka ny energi


Temat det senaste har varit energi, eller bristen av det, förlusten eller att den faktiskt kommer tillbaka. Har ju haft några riktigt bra dagar nu med en massa energi (=ork) och jag kände mig så glad och nöjd över att jag faktiskt satt ner foten för mig själv och sagt att nu räcker det 🙂

Så hände det. Igen! Energin dräneras bort på några sekunder. Man står där och bara suckar och undrar varför i helvete det inte kan vara nog. Stänga av fungerar inte när man är arg även om man vill och att reta sig till döds, då kan jag dö av bättre orsaker.

Så, bara att börja om att bygga på energindepåerna. Där ser man hur skört det är. Hur en liten sak kan förstöra flera dagar fyllda av goda energier. Det är bara jag som tillåter det påverka mig. Det är jag medveten om och jag vet vad jag borde göra även om jag inte gör det. Man är ju i slutändan en människa med fri vilja. Bara det att man inte alltid använder den på rätt sätt.

Det handlar alltid om att välja!

7 thoughts on “Dags att tanka ny energi

  1. Jadu det är inte lätt det där…. Det enda man kan göra är att försöka hitta saker som ger en energi. Hur små och pyttiga dom ändå kan vara. Hoppas du kan fylla upp koppen snart igen! 🙂

    1. I dag målade jag elementet i hallen. Det sög kraft men gav en väldans energiboost. Bara att se vad man kan åstadkomma ibland fast man tror att det är omöjligt. Tror jag är på rätt köl igen 🙂

  2. Läste du skedteorin? Så ser jag på det. Tar man för många skedar från morgondagen blir det väldigt svårt att hämta in det sen.
    Tänk att man gör samma misstag gång på gång ändå va? 😉
    Kram! ❤

    1. Skedterorin? Den har jag missat. Vart?
      Låter helt logiskt annars. Man har en viss mängd och den ska man hushålla med. Tar man förmycket så blir det minus på kontot. Hade nog några skedar extra i några dagar så blev väl för glupsk antar jag 😉

Kommentera

