Hopp om livet!


Satan i gatan vad bra jag är!!!!

Jag storstädar, sköter tvätten och nu dessutom spelat ett sånt där dansspel till Xbox Kinect. Och vet ni, jag har bara träningsvärk! Alltså inte ont på onda sättet 🙂

Får visserligen undvika vissa rörelser och det är sjukt jobbigt för benen som inte har några muskler men vilket bevis på att jag är inne i en bra period. Ser man tillbaka några månader så kom jag knappt upp och ned för källartrappan.

Att gå utan smärtstillande så länge som jag gjorde slet oerhört på kroppen. Nu verkar jag ha kommit tillbaka i den form jag var innan smärtan blev hemsk. Det tog tid att återhämta sig men det var det värt. Nu, om jag känner min kropp rätt, så kommer de bra och dåliga perioderna komma och gå så att jag kan ha mina bättre stunder. Att kunna göra danssteg är dessutom bra träning så ser framför mig hur jag långsamt förvandlas till ett muskelknippe till sommaren 😉 Nu är det mest skelett med lite löst på. Inte mycket var efter viktnedgången.

Apropå vikt. Provade lite kläder. Nästan allt ska ut ur gaderoben nu. Hittade en kjol som var lite liten tidigare men den lixom allt annat satt inte uppe alls. Att se kläderna i storlek medium lämna garderoben är en konstig känsla. Jag är ju liksom medium. Alltid varit. Nu är det hur stort som helst.

Har inte vågat ställa mig på vågen på ett bra tag. Känner mig piggare och tycker att jag äter bättre men kläderna säger tvärtom så jag vet inte riktigt. Hmmm, måste beställa nya näringstrycker ifall jag får en sån där period då jag inte kan äta igen.

Helt fantastiskt och jag har sådan energi. Inte ta ut något i förskott men det verkar bli en bra vår det här. Hoppas vara så pass bra att jag orkar med lite trädgårdsarbete även om det är i min långsamma takt. Men vad jag vet så misstycker inte de vissna löven. De blir nog inte ledsna för att de får ligga lite längre.

Det finns hopp alltså 🙂

10 thoughts on “Hopp om livet!

Kommentera

