Få alltid göra det tråkiga


Ännu en dag som varit bra och relativt smärtfri (har ju konstant medicinering så egentligen har jag ju ont). Har tapetserat (assisterat) i lill-hallen. Äntligen blir det som jag vill ha det. Det tog bara ca 5 år 😉 Aningens osams men så fort jag brände lite hjärnceller och visade vart skåpet skulle stå blev det bra igen. Jag limmade och tänkte så govjobbet fick sambon ta.

På onsdag är det äntligen dags att åka till handkirurgen på Shalgrenska. Väldigt blandade känslor. Så bra som jag är just nu har jag inte varit på länge och kan jag hålla det så här (undvika att bära och lyfta saker) så kan jag nog klara mig ett tag. Är inte alls sugen på operation just nu. Vet ju inte alls heller hur kirurgen tänker eller exakt vad de senaste röntgenbilderna har visat. Pirrar lite i magen just nu…..av obehag och rädsla.

Ska sova gott inatt med vetskapen att hallen blir klar imorgon och att jag snart kan börja fundera på nästa rum. Har man bott på samma ställe i 9 år kan det vara dags att fortsätta där man en gång började renovera men fan, jag hatar att limma tapeter. Råkar bara vara kortast och får därför de tråkiga sysslorna som jag förövrigt ändå inte hade klarat med mina händer.

2 thoughts on “Få alltid göra det tråkiga

Kommentera

