Det är inte rättvist!


Haft en helt underbar helg hemma hos mor och far. Storebror på hembesök. Alltid skönt när familjen är samlad. Har ätit som en gris hela helgen och får springa på dass stup i kvart (inkomster och utgifter ni vet).

Kommer hem och besöker min vän för första gången sedan beskedet om att det bara är en tidsfråga innan det är slut. Det gjorde så ont i hjärtat och trots att jag bestämt mig för att jag inte skulle gråta, vill vara den som för glädje med mig, gick det inte. Att möta hennes blick och se tårarna rinna. Det bara knöt sig. Efteråt är jag glad att jag inte väntade längre, Att jag tog det så fort det gick för oavsett om det kommer göra lika ont nu varje gång så tror jag första gången är värst. Då man inte vet vad man ska säga, vad som är rätt eller fel eller om man ens kan le, om det är fel att gråta eller om man inte ska vidröra ämnet alls. Det löste sig självt och blev naturligt men ont gjorde det och gör fortfarande. Det är verkligt nu, jag känner det inte som en elak dröm nu utan en elak verklighet.

Kom så hem igen. Grejade lite och slog av en slump upp lördagstidningen för att sekunden efter se att en väldigt fin gammal kollega gått bort i samma jävla skitsjukdom. Det brast igen. Det är förmycket cancer nu överallt. Så många liv som tas helt i onödan. Levnadsglada och fina människor som rycks bort. Det är inte rätt.

Jag vill finnas där och göra det jag kan nu. Jag vill inte lägga energin på skit, på tjafs eller på sånt som suger energi. Jag vill ha ork kvar att kunna finnas där och jag ska se till att det finns så det räcker och blir över. Tack och lov har jag i helgen inhämtat så mycket positiv energi att det kommer att räcka länge.

Kommentera

