Lite frånvarande…


Det är inte så att jag inte bryr mig om andra just nu, det är bara det att jag inte orkar ta in alla andras problem för tillfället. Det är inte för att jag inte undrar hur ni har det och hur ni mår. Jag har bara nog med mig själv just nu och allt som är och varit. Mycket känns som en piss i Mississippi i jämförelse med annat jag sett det senaste. Undviker till och med att läsa både bloggar och i forum och andra grupper eftersom jag inte har något att ge.

Svarar jag inte på kommentarer, mail, sms, meddelanden eller samtal så ta det inte personligt. Jag har valt bort telefonen och datorn är jag bara vid kortade stunder på kvällarna. Det finns inte plats i mitt huvud helt enkelt och samtidigt försöker jag hitta tillbaka till mitt eget liv eftersom jag har så mycket energi nu. Den vill jag lägga på att verkligen leva på riktigt och njuta av varje dag. Jag har inte kunnat det på väldigt länge och när man har varit ifrån livet så länge och har hus och familj så märker man plötsligt vad extremt mycket man ligger efter med allt. Det finns ingen ände.

Jag skriver mest för att skriva av mig just nu. Vill hjälpa och stötta andra och det kommer jag att göra när jag kan igen. Kanske bara inte med 100% närvaro just nu.

Kommentera

