Klippte till!


Klippte av mig håret idag. Så skönt att bli av med spretet. Slitna tråkiga strån som fått växa till sig sedan slutet av förra sommaren. Nu är det riktigt kort med en riktig undercut. Känner mig luftig och vårig (och ser lite ut som en pojke). Trivs!

Passade på att handla kavaj till begravningen så nu har jag en komplett utstyrsel. Till och med strumpbyxor. Blommor och handbuketter beställda så nu är det bara att invänta dagen som jag verkligen inte ser fram emot. Usch! 😦

Promenerade hem från stan. Det var kallt men skönt att röra på påkarna. Tar för mig ca 15 min att gå hem. För alla andra säkert inte mer än 10. Ena fotleden är lite ledsen och ena höften men annars är allt ok. Det var värt promenaden.

Känner att jag är redo för att ta helg nu. Har ”jobbat” hårt den här veckan och även en sjukskriven arbetslös har rätt att vara lite ledig. Det ska jag vara. Behöver inte ens städa 🙂

Ser fram emot att vakna imorgon och titta mig i spegel och upptäcka att jag ser ut som ett troll. Ju kortare hår jag har desto mer står det åt alla håll när jag vaknar. Lätt ordnat och inga mer hårsnoddar nu….. än på ett år.

Välkomnar våren!

2 thoughts on “Klippte till!

  1. jag borde verkligen ta steget att göra nåt med mitt hår…det är bara det att jag är totalt ointresserad och vill/klarar verkligen inte att stå och fiffa med håret varje morgon…och vill inte ha kort hår…har aldrig haft …men tror jag skulle se ut som ett ägg (snyggt till påsk iof sej).men du blev fin…såg ju bildbevis på fejjan igår:)

Kommentera

