Det är inte midjan som blir bredare det är höfterna som blir mindre


Det låter säkert som att jag är mitt inne i förnekelse men det är alldeles sant. Har inte bästa självbilden den saken är klar.

Funderat några dagar på varför midjan inte längre är så framträdande fast vågen står stilla. I mina ögon ser jag ut som jag alltid har gjort men idag när jag återigen fick köpa byxor (eftersom de senast inköpta blivet för stora) så insåg jag faktum.

Storlek 34 satt perfekt. Jag kan egentligen inte ha storlek 34 eftersom höfterna inte får plats även om de passar i midjan. Har en sån där felkonstruerad kropp där midjan är smal och ryggen svankig så att det går ner en brödrost i byxlinningen där bak samtidigt som det smiter åt på låren och höfterna så man får blodstopp.

Nu har kroppen återhämtat sig efter viktnedgången och allt har fördelat sig mer jämt så helt plötsligt stämmer storleken överallt, från midja till fot.

Det var alltså inte midjan som ökat utan resten som minskat!

Helt plötsligt har jag en kropp som stämmer med en storlek. Helt otroligt! Det enda som krävdes var svälsvårigheter och minskad aptit och periodvis i princip svältnvå. Det säger en del om kläderna. Vems kropp är de skapta efter? En stuprörsformad variant? Om jag åt normalt skulle allt sitta illa. Inte ens strech funkar särskilt bra.

Kan förstå svårigheten i att massproducera kläder som passar alla kroppar men tycker det här visar på att man ska se ut som en pojke för att få brallorna att passa. Inga höfter, inte för framträdande midja och absolut inga lår. Vaderna får inte ha någon form heller eftersom det blir ungefär lika svårt att få på sig byxorna som ett par stödstrumpor. Visst, finns ju byxor som är vida nedtill men vill man ha smalisar så är det fan inte lätt den saken är säker….. om man inte vill ha Pajala-häng eller blodstopp!

 

 

Kommentera

