Vilken tur att det inte var trädgårdsväder idag. Jag har inte gjort något vettigt mer än att följt med sonen till sjukhuset så ryggen mår betydligt bättre. Glömde till och med av att jag hade ont ett tag och råkade lyfta en potatissäck. Jo, då blev jag påmind men nu är det helt ok. Den riktiga ryggskottspermiären för i år dröjer nog lite till då 🙂

Saknar solen just nu! Vill ha värmen. Mådde så gott av den. Hoppas, hoppas det bara är tillfälligt att temperaturen sjunker. Skulle bli minus inatt. Hade hemskt gärna velat plantera ut alla min blommor jag drivet upp men tror de uppskattar minusgrad lika mycket som mig  ungefär (inte alls).

Köpte två linnen och ett par strandshorts idag eftersom jag de senaste dagarna fått riva i sonens garderob för att ha något som sitter uppe. Hoppas vi snart kommer iväg till Ullared för nu är det klädpanik. Allt är två storlekar för stort.
Vet inte vad som är värst, när kläderna är förstora eller försmå, lika illa kanske? Är arg på mig själv som slängde och gav bort kläder förra året som skulle ha passat nu. Trodde väl aldrig jag skulle bli så liten igen…

Kanske dags att börja skala potatisen nu då så det blir helg nån gång. Ett glas vin till matlagningen och alla världens bekymmer är bortglömda. Jag älskar fredagar…..och lördagar 🙂

Hälg då!

Kommentera

