Jag är ett riktigt pucko!


Och jag dömer inte mig själv för hårt nu! Det är sant.

Jag har dokumenterat dåligt minne och det vore ju konstigt om jag inte märkte av det ibland. Så här efteråt inser jag att jag gjort samma misstag……hmmmmm, några gånger tidigare.

Payback, såklart man får betala tillbaka och det vet jag vad det innebär. Jag gör det ofta men igår var det så konstigt. Smärtan bara exploderade och det kändes som för ett antal månader sedan……innan jag fick mina Norspanplåster. Det ringde en klocka kan jag säga när jag väl gjorde kopplingen.

Förra veckan (eller om det var veckan innan) fick jag byta ”plåsterbytardag”. Har märkt att smärtan ökar dagen innan det är byte men då blev det outhärdligt och jag bytte tidigare och smärtan minskade.

Igår var det alltså dagen innan plåsterbyte och idag var det plåsterbyte (fast jag kom på det flera timmar försent). Det var därför alltså! Det var min riktiga smärta som gjorde sig tillkänna. Ett liv jag nästan glömt bort (eller förträngt). Det innebär att jag fick svar på en fråga som egentligen inte går att besvara, varför.

Måste kontakta min läkare. Vill verkligen inte höja dosen. Kanske bättre att byta dem oftare även om det blir dyrare (eller jag kommer snabbare upp i högkostnadsskyddet). Om jag inte säger till räcker inte receptet den tid det ska.

Nu känner jag lite hopp igen. Jag hade inte blivet akut sämre. Jag var bara lite glömsk och glömde att den relativt låga smärtnivån beror på mediciner. Tack gode store guden för det. Halleluja!

 

2 thoughts on “Jag är ett riktigt pucko!

  1. Åh va jobbigt du haft det..har även jag Norspanplåster 30mg och för mig blir det mycket värre ons, tors och har plåsterbyte fre, men mina smärtläkare, har varit hos flera rekommenderar inte att man byter plåster oftare utan att man isf kanske höjer dosen Norspan lite och får man ändå genombrottssmärta så tar man ex Morfintabletter eller annan smärtlindring i tablettform.
    Fungerar bra för mig, 30mg plåster och extra tabletter vid genombrottssmärta (och skulle det vara så att man måste ta tabletter varje dag, då är det ju plåsterdosen som är för låg)
    Vad har du för dos på Norspanet?
    Hoppas det hjälper med lite ”bollning” och andra erfarenheter.
    Hoppas du kan hitta någon smärtlindring som funkar helt och fullt!

  2. *flinar*
    Jo du, det där med att komma ihåg medicinerna är svårt!
    Tycker inte du ska späka dig själv för mycket min vän, det lär ju hända fler gånger tyvärr. 😉

    Ha en fin dag, så smärtlindrad den någonsin kan bli. ❤

Kommentera

