Stormen drog över…


Hektisk dag. Hjälpt grannen flytta till ny adress…. eller iaf varit med och sett till att allt hamnade där det skulle, packat upp lådor och handdiskat 700 glas och flera serviser (grovt beräknat).

Var lite extra hungrig idag så började dagen med en banan. Några timmar senare två stora tekakor med skinka och ost. Kände att det blev lite väl mycket men vips så var det dags för mat. Käkade lite mer än en halv rejält tilltagen portion med restaurangmat. Kaffe på det och två bett på en kaka.

Ytterligare några timmar senare var jag hemma och åt två portioner med tacospaj. Tittade mig i spegel och insåg att jag såg ut att vara gravid i minst 7:e månaden. Mådde väl sådär.

1,5 glas rödvin, några flarn med chips och några klunkar coca cola senare så borde jag ha förstått hur det hela skulle sluta. Inte så att det jag ätit under dagen hade sjunkit undan. Mitt klassiska magproblem. Det blir stopp i magsäcken.
Hjärtat började slå så där läskigt oregelbundet och det kände som att allt ville komma upp igen.

Kaskadspya, så jag jag spydde ner både kläder och mig själv trots att jag hängde över en hink…..och kläderna låg i en hög en bit bort. Det var som en storm som drog över mig, tror banne mig håret fladdrade med 😉

Nu känns det så skönt. Trycket i magen är borta. Ingen mat som behöver ligga och smälta under natten.

Exakt så här tillbringade jag mina första 20 år i livet, vecka efter vecka. Inte dagligen men någon gång per vecka kräktes jag. Hade nästan glömt av hur det var.

Jag kanske behöver äta mer än jag gör men jag kan verkligen inte. Maten hinner inte smälta undan. Det bara fylls på.

Grannen har iaf kommit in i sin lägenhet och en ny epok börjar. Först förlorar jag den ena sedan flyttar den andre. Nu blir det ensamt på gatan 😦

Ska försöka blunda nu och återhämta mig tills imorgon. Det tar sjukt mycket krafterna att ha såna här kräkattacker. Känner mig som ett ”utsketet äpplamos”.

2 thoughts on “Stormen drog över…

  1. Men fy så läskigt att få en sådan spy attack:( Har du nångång fått nåt svar vad det beror på?Det där gasteropariesis…eller vad det nu heter…är det nåt sånt tro?

    Trist med att din granne flyttar, men sicken going du är som hjälpte till med flytten!
    Hoppas du mår bättre idag och att magen är snäll!

    1. Jag har inget annat svar än IBS. Är ju utredd för många årsedan men gastropares (i mild form) låter identiskt med de problem jag har så visst, en variant av det kan jag säkert har men det kommer och går lite som allt annat. Satte precis sväljsvårigheterna i samband med detta.

      Har varit skapligt bra från de problemen ganska länge men nu är det tillbaka, samtidigt som magen strular. Skulle det inte bli bättre kommer jag be att få det utrett igen för det var inte alls kul. Har aldrig kräkts så hysteriskt som jag gjorde igår.

      Inte ätit så mycket idag så tror inte det är bättre. Hungerkänslorna försvinner med illamåendet.

      Har man så undbara grannar som jag har haft så följer man dem till världens ände 🙂

      Kram på dig och ha en fortsatt trevlig helg 🙂

Kommentera

