Ofrivillig avgiftning och en Nyhet!


För sjuttioelfte plåsterbytardagen irad glömde jag byta plåster.

Jag kom ihåg att ta av det, ville tvätta bort alla limrester i duschen för att sedan sätta på ett nytt på den andra armen efteråt.

Smärtan ökade under dagen och jag tänkte att det var då själva fan att inget fungerar som det ska! Inte ens när jag satt och gnällde inför sambon ikväll kopplade det riktigt. Sa typ, fan vad min mage har fått fart då. Jag springer på toa hela tiden och jag hinner nästan inte fram i tid. Det var ovanligt för att vara jag.

Sedan, jag har såna nervsmärtor i föttern, ont i varenda led och jag har verkligen vilat i flera dagar nu. Alltså, nervsmärtorna i fötterna har jag inte känt av sedan…..jag började med mina smärtplåster….hmmmmm. Där trillade polletten när.

Konstigt va att allt blev annorlunda och till det sämre (förutom att förstoppningen tillfälligt blev botad)?

Vet inte vad jag ska säga till mitt försvar riktigt. Jag vet ju liksom. Viktiga saker det där!

Fick i alla fall en del gjort i ryggläget idag. Snickrade ihop sidan till intebarasjuk.com. Närmare bestämt en lösenords skyddad sida där man kan fylla i sina uppgifter via ett formulär och därmed få ta del av den fullständiga listan (med Eds-drabbade län för län. Formuläret hittar du här: http://intebarasjuk.com/kontakt-lista/ .

Registret/listan återfinns sedan här: http://intebarasjuk.com/eds-listan/#1 MEN, först måste du registrera dig och invänta ett bekräftelsemail med lösenord.

På detta vis hoppas jag att alla (även de som inte använder FB) ska kunna hitta iaf en drabbad i samma län så det finns någon som man kan kontakta när det gäller tex läkare. Tips inom just ett visst landsting osv. Just nu saknas det personer på ett antal län så jag tar tacksamt emot fler registreringar. Även Svenskspråkiga Finländare är välkomna och får en egen liten kategori.

Nästa vecka när jag glömmer plåstret får jag nog tid att ligga och pilla in de nya registreringar som kommer (förhoppningsvis). Just nu har jag lagt till 22 personer (23 med mig själv). Alltid en början 🙂

Sprid gärna länkarna vidare. Ju bättre översikt vi kan få desto bättre för oss!

Kommentera

