Ryggen ser ut som ett S!


Den förbannade ryggen gör att jag känner mig väldigt levande. Alltså, det går inte undgå att känna att man lever väldigt mycket!

Innan någon tycker synd om mig. Jag har orsakat det själv, igen!

Ryggen ser ut som ett S. Svanken som annars är ganska djup buktar nästan utåt. Kan inte räta mig och det gör förbannat ont även om det inte är fullständigt låst. Mina ryggbesvär brukar inte bete sig riktigt så här.

Vad jag gjort? Hmmm….. jaaaa, vad ska man säga? Jag skulle ”bara” skruva ner en grej som jag trodde var en nätt liten sak men som visade sig vara en hel vägg. På riktigt alltså! Det var en vägg! Det blev nämligen en öppning till förrådet när jag väl fick ner den och det var ju inte så att jag bara lät den falla. Nä, jag tog emot den med hela min kropp och sedan släpade jag iväg den med hela min kropp (och med lite hjälp av sonen).

För att förtydliga. Det var en målning på en vägg på en altan som skulle rivas och jag hade lovat att rädda målningen, vilket jag då när jag lovade bara trodde var en tunn träskiva som var fastskruvad. Fel, det var en gigantisk spånskiva!

Har man påbörjat något vill man ju gärna avsluta och självklart misstänkte jag att det skulle stå mig dyrt men tyckte ändå att det gick väldigt bra. Detta skedde igår och dessutom hade vi kalas på kvällen vilket betydde en del slit vid köksbänken.

Jag hade ju städat lite innan också (eller röjt det värsta) och då städat bort min sadelstol som annars står i köket. Det ledde i sin tur till att jag glömde av att jag ens hade den och med andra ord inte avlastade ryggen ett endaste dugg.

Igår kväll kom påminnelseavgiften men idag kan kravbrevet om man säger så. Det blev dyrt! Tur jag iaf kom ihåg att akta tassarna! Man kan faktiskt göra en hel del utan att belasta händerna fast man inte tror det.

Nu kan jag ju tänka som så att jag borde vara glad för att jag faktiskt klarade av att göra alla de där grejerna. Det är ju faktiskt en ganska stor prestation på en och samma dag. Eller så kan jag tänka som så att det är så väldigt synd om mig som ser ut som ett S och har så jävla ont. Vänta, finns ett tredje alternativ. Att jag återigen är så puckad att jag utsätter mig för sånt här, för att jag är så obotligt envis att jag inte kan låta bli, att envisheten kommer att bli min död och det är synd om mig bara därför (världens längsta mening). Jag röstar på det sistnämnda. Envisheten är min största fiende. Utan den hade jag kunnat må ganska skapligt ganska ofta. Må skapligt ganska ofta = om jag ingenting gjorde alls.

Om jag bara hade portionerat ut allt på en vecka eller två så hade jag inte gnällt nu. Från 0 till 100 på tio sekunder……..*suck*

Nu ligger jag här med min krökta rygg, muskelavslappnande i kroppen och en kilkudde und benen. Ber till högre makter att jag imorgon ska bli mirakulöst botad så att jag kan städa garaget. Jo ni hörde rätt. Inte bara så att jag kan få må lite normalt gott, jag VILL verkligen städa i garaget. Jag har nämligen fått för mig att jag inte står ut med röran där ute. Det stör till och med min sömn att bara veta att det är så stökigt även om jag inte har så många ärenden just där.

Det jag borde göra imorgon istället är nog att städa bort alla tomtar på loftet!

 

5 thoughts on “Ryggen ser ut som ett S!

  1. Jaha, då va det dax igen, hur va det nu vi bestämmde att det va??
    Joooo visst jo, vi e POSITIVA människor som tror att nu ,idag funkar det nog.
    Så bestämde vi ju, eller hur?
    Inga puckon , vi har bara lite mer hopp om en ljus framtid än många andra 😉

    1. Haha, så var det men med teflon-minne är det svårt att komma ihåg en så enkel sak 😉 Glömde nog skriva det på post-it lapp eller så tappade jag bort lappen 😀

      1. det gååår att få intatuerat i handflatan =D visserligen gör det himla ont , men en viss smärta e man ju van vid eller ? ha en så bra dag som du kan

        1. Haha, ska försöka komma ihåg att boka tid hos närmsta tattuerare 😀 Ska ju ändå göra det, fick pengar till det när jag fyllde 30. Har kanske hittat mitt ”motiv” nu då…hihi

Kommentera

