Ryggen bättre så jag slapp bli sängliggande :)


Det är just det här som är så himla konstigt och som gör att man tvivlar på precis allt!

Igår, ni vet den onda, krokiga ryggen, var ju riktigt illa och jag funderade till och med på om jag hade fått ett diskbråck eftersom det bara kommer tillbaka hela tiden. Trodde  inte det fanns en chans att jag skulle må skapligt idag. Alltså, hoppet fanns men jag trodde verkligen inte.

Igår tog jag som nämnt muskelavslappnande och låg med benen på en kilkudde. Hade väldigt svårt att somna och svårt att röra mig i sängen.

Vaknade imorse och trodde det skulle bli svårt att ens komma upp men jag kom upp (vid 12-tiden).

Efter kaffe och Alvedon tog jag på mig höftbältet (inte ryggkorsetten eftersom jag egentligen tror att instabiliteten är värst i höfterna). Kändes skönt och sedan gick jag ut i garaget. Tur var det att jag hade något att göra för att jag har inte kunnat sitta idag. Smärtan och huggen i ryggen ökar betydligt då.

Plockat och sorterat garageskräp mest hela dagen i mitt egna lugna tempo. Sopat lite också (inga lyft eller kröka rygg).

Ikväll är jag lite stel och har fortfarande svårt att sitta (till och med på toa) men jag har inte överdrivet ont. Låter jag bara bli hastiga rörelser och onda lägen så är det helt ok.

Nått stort allvarligt fel kan det väl knappast inte vara på ryggen? Bara vanligt ryggskott. Jag skulle utan tvekan haft ondare om jag inte hade varit igång idag så är väldigt tacksam för att inte resten av kroppen har protesterat. Annars är det ju det man vill göra när man har ont. Kapitulera och lägga sig ner men det har jag lärt mig att jag ska undvika så mycket jag kan när det gäller min kropp. När jag kan, för det inte inte alltid det går att tvinga kroppen. Oftast går det inte skulle jag nog vilja påstå men ibland så 🙂

Får väl se imorgon hur det verkar. Risken att jag har tröttat ut resterande kroppsdelar är överhängande men man vet aldrig. Det kan bli precis hur som helst.

Tar min halvkrokiga rygg och drar täcket till nästippen nu. Ska googla dysautonomi allt jag orkar så jag får ihop en bra text till nya sidan nån gång. Imorgon är en ny dag. Vågar jag hoppas på att jag orkar plocka med tvätten imorgon? Hade ju tur sist jag önskade så önskar mig det nu 🙂

Kommentera

