Den förbannade pizzan!


Idag slog jag mig för bröstet och tyckte att jag varit så duktig. Gjort helt rätt och verkligen kämpat för att ryggen skulle bli så bra så snabbt. Kröp i rabatterna idag och det gjorde faktiskt inte ont så länge jag hade stöd och jag var suuuperförsiktig (fint blev det med). Har undvikit att sitta och stå stilla i flera dagar och det funkade.

Efter tiden i rabatterna blev jag hungrig och akut sugen på pizza och jag lyckades övertyga sambon om att det var pizza vi ville ha till kvällsmat. 10 minuter sa de att det skulle ta så vi åkte ganska omgående för att hämta hem flöt-maten.

Eller hur 10 minuter!?

Efter fem minuter stillastående på hårt pizzeriagolv började det göra mer än lovligt ont i ryggen. FEM minuter! Vad är det mot flera timmar krypandes i rabatten?

Efter 10 stod jag och hängde över disken och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Pizzorna vägde ett halvt ton (i runda slängar) när jag bar dem till bilen. Åt med god aptit. Plockade blommor och åkte till kyrkogården med sätet bakåtfällt så långt det gick.

Promenerade runt lite och fick hänga över min 10-åriga son. H-vete så ont det gjorde! Dessutom blev jag akut skitnödig när vi kom hem och jag behöver förbereda mig mentalt innan jag ska skita eftersom det inte brukar bli så trevligt.  Nu gick det bra men iaf, det kunde ju blivet jobbigt med den där ryggen 😉

Den där förbannade pizzan skulle jag låtit bli och nu känns det som att jag är tillbaka på ruta ett. Jag kan inte sitta och jag kan inte stå på hårt underlag. Det var helt klart inte värt att stimulera smaklökarna för detta. Inte ett dugg!

6 thoughts on “Den förbannade pizzan!

  1. Ursäkta, men kunde ingen annan burit pizzorna? Någon måste ju ha kört bilen…
    Du måste komma över det där med att göra saker du egentligen inte måste göra, om du ska hålla. ❤
    Asch, du fattar va?
    Verkar ha dålig karma nu för tiden, men hoppas du förstår mig rätt.
    Ta ny hand

    1. Haha, nä, det är jag som alltid hämtar pizzorna men brukar aldrig ha något problem med det. Hade gjort betydligt ”värre” saker den dagen som inte gav mig något smärtpåslag alls (eller mer ryggont). Det var inte pizzornas fel att jag fick ont, det var väntandet.

      Kram på dig ❤

Kommentera

