Plåsterproblemet ur världen


Ja jag säger då det. Det ordnar sig alltid på nått sätt, det mesta.

Fått ordning påplåstret äntligen. Efter det misslyckade försöket att sätta det på ett ställe jag kunde dölja det (och det inte fungerade) så satte jag på ytterligare ett plåster 5 mg, 15 totalt). Gör det ibland när jag får dagar med ökad smärta för att slippa stoppa i mig tabletter. Rev bort det misslyckade plåstret och satte på ett nytt idag. Ah, efter tilltagande värk sedan i söndags, en sån där äckelvärk som man inte kan peka på men som gör att man upplever det som att man får ont överallt och huvudvärk hela dagen har det äntligen börjat släppa. Imorgon kommer jag att vara iform igen.

För att göra vadå? Jag vill verkligen rensa lite ogräs så hoppas jag kan det. Och tvätta lite.

Nu ska jag fixa lite hemsida och sedan försöka somna innan det blir morgon.
Jo förresten, jag ska ringa och avboka besöket hos handkirurgen imorgon. Var ibörjan av Juli men nu har jag tagit ett definitivt beslut. Det blir inga operationer än på ett par år. Jag velar inte längre utan är fast besluten. Ingen rör mina händer först jag är så uppgiven att jag känner att det inte gör något om de kapar dem helt.

Så länge jag har smärtlindring så klarar jag mig med den aktivitetsnivån jag har nu och jag vägrar helt enkelt känna mig tvungen att operera utan garantier om att få mindre smärta bara för att eventuellt kunna jobba på några procent. Risken att det går åt helvete är för stor och det skulle ta förmodligen flera år innan alla operationer var klara och rehabiliterade.

Kan lika gärna invänta steloperation av hela skiten och leva som jag gör nu. Hemska tanke att få mindre rörlighet och mer smärta av en operation som inte går att backa. Det är ungefär så det är sagt nu. Stadigare lär jag bli (efter totalt 4 operationer med lång rehab) men är ju smärtan som är värst tycker jag.

3 thoughts on “Plåsterproblemet ur världen

    1. Hihi, lite medhåll för en gångs skull 😉 Ja du om någon vet ju. Känns bara rätt det här beslutet. Inte en tvekan! Tar det tråkiga senare i livet och istället försöka leva efter rådande omständigheter nu….så länge det bara går 🙂

      1. Jag tycker du tänker rätt. Du kommer ju till det stadiet när du måste göra något ändå. 🙂
        Jag vet ju vad jag pratar om. 😉
        Mina är redan körda, kör hårt vännen. ❤

Kommentera

