Vad jag kan göra en bra dag 3


Fortsättning…..

Vaknade vid 09.00 efter en ganska orolig natt med många uppvaknande av ingen anledning alls vad jag vet. Bara allmänt jävulskap från kroppens sida.

Det ringde på dörren 09.30. Notera ”rrrringde”. Gårdagens installation av dörrklockan fungerade utmärkt. Fick släpa mig ut i nattlinne och morgonrock och dirigera grannens grävgubbar. Sov du undrade dom? Nä men inte hade jag gått upp i alla fall kraxade jag fram som värsta alkiskärringen (är utan röst varje morgon princip). Tänk det kan män nästan se svarade en skojfrisk gubbe (konstigt).

Gjorde frukost och åt tillsammans med sonen. Sedan blev det dusch och telefonprat efter det. Sedan kom det svarta hålet då jag återigen gick omkring utan att kunna ta mig för något. Rastlös och trött samtidigt, för ont för att påbörja något projekt.

Dags för lunch. Idealmakaroner och köttbullar vid 13-tiden. Lämnade disken på bänken (står fortfarande kvar nu ikväll).

Fick lite krafter efter maten och gick ner i källaren och gjorde en snabb städning av tvättstugan och satte på en tvättmaskin. Sedan kom ”svartahålet” igen. Satt på altanen en stund minns jag. Skickade ett mail jag skulle skickat för flera veckor sedan. Sprang på toa ett antal gånger (falkslarm).

Vid 15.30 kom energin tillbaka igen. Rensade lite ogräs mellan lite plattor i trädgården. Ett väldans långsamt arbetstempo men blev klar med det jag inte hunnit med tidigare. Höll på till kl 17.00 och sedan har jag inte gjort något mer än pillat på mobilen och slöat i soffan.

Det var min händelserika dag en bra dag med Eds-Ht då jag inte varit sängliggande (helt). Krafterna börjar tryta helt klart och effekten av smärtplåstret börjar bli ojämnt men jag är fortfarande på benen, Imorgon väntar dock en dag då jag misstänker att allt arbete hemma kommer att ligga nere. Jag ska ta mig in till stan till fots (bor för nära för att ta bussen och för långt ifrån för att gå. Ska på möte med FK och AF. Tar med cykeln som gåstöd och så kan jag rulla hem i nedförsbackarna. Nått vidare mentalt stöd är den inte men jag räknar med att det ska gå bra ändå.

Jag har som sagt Eds-Ht och jag är inte sängliggande varje dag även om det nu börjar ta på krafterna…..

5 thoughts on “Vad jag kan göra en bra dag 3

      1. Bra att ni beskriver hur det kan vara i vardagen för det är jättesvårt för omgivningen att förstå. Känner man personen så ser man ju att det är jävligt men man kan aldrig sätta sig in i hur ni har det.

          1. Hennes ”bättre” hälft vägrar förstå, eller kan nog inte förstå, men vi i familjen i övrigt har följt henne genom åren begriper bättre som tur är..

Kommentera

