Igår gick fingrarna i strejk, idag kroppen…


Lyckades ta mig ur sängen för att en stund senare drösa ner i soffan.

Idag är en sån dag då varenda muskel bränner och jag är så trött att jag bara vill sova. Darrar i kroppen så fort jag försöker stå eller gå. Fingrarna gör så ont så vet inte ens varför jag ligger här och skriver.

Nu kommer den stora frågan, är det verkligen, jag menar VERKLIGEN värt att anstränga kroppen och ”leva” de bra dagarna när man får såna här dagar då man inte kan göra något?

Jag brukar svara ja på den frågan men just nu nej för jag vill inget hellre än att få tillbaka iaf lite av välmåendet. Jag hade nöjt mig med hälften eller en tredjedel.

Idag suger det att ha Ehlers Danlos jävla syndrom! Kan bara likna den här nivån av dåligt mående med att en redig influensa.

Uppdatering:

19:42 samma dag

Efter att ha tagit av alla tabletter jag kan kombinera (som ändå inte hjälpte ett skit) och sovit i 2,5 timmar har jag lyckats vara på benen en hel timma, ätit lite och nu ligger jag igen. Planerar vad jag ska göra imorgon. Man skulle kunna tro att jag tror att jag kommer att vara hundra gånger bättre imorgon med tanke på vad jag har uppskrivet på min mentala att göra lista. Vi får väl se. Känner mig extremt dampig och vill inte ligga mer. Så fruktansvärt tråkigt. Inser mer och mer hur mycket spring i benen jag egentligen har som jag inte kan utnyttja. Att vara stilla är en pina. Kroppen säger en sak men hjärnan en annan.

Är hur som helst väldigt längesedan jag mådde så här dåligt (i vintras skulle jag tro) så man ska väl inte klaga så länge de här dagarna kommer ganska sällan iaf på sommaren 🙂

2 thoughts on “Igår gick fingrarna i strejk, idag kroppen…

Kommentera

