Tillbaka från de döda


Gårdagen var sängliggande. Sov ett par timmar mitt på dan också. Helveteströttheten var brutal! Det onda var betydligt bättre men det spelar ingen roll när tröttheten slår till för den är ännu mer förlamande.

Sov till 11.20 idag och efter lunch någon gång var jag tillbaka och kände mig som vanligt. Gud vad skönt!!!! Jag är tillbaka 🙂

Så, åter till den stora frågan huruvida det är värt att leva eller ej de bra dagarna. Jaaaaa!!!! Det är värt att vara helt utslagen och sängliggande i 2-3 dagar om man kan hålla på och leka ”normal” i över en vecka. Det kommer ta ett par dagar innan jag får tillbaka kraften i kroppen nu men den kommer att komma tillbaka. Glad att jag iaf även när jag är kass klarar av att skriva av mig lite för på något konstigt vis så är det mer ett tvingande behov jag har än mycket annat.

Just när det är som värst vill man nästan ha ett skott i pannan men sedan när det ebbar ut så börjar man fundera på om man var helt sinnesförvirrad. Förmodligen. Smärta och den här sortens trötthet är extremt svår att leva med. Det går inte leva med det för man lever inte, bara ligger och är frånvarande. Tur man skiftar som de fyra årstiderna 🙂

One thought on “Tillbaka från de döda

Kommentera

