Ja herre gud vad man börjar bli gammal!


Nu blir allt annorlunda. Klockan är nu 00:13 och det betyder att det är min födelsedag! Jag blir 34 år och det är inte riktigt klokt! Jag var nyss 15 ( vet inte om jag stannade mentalt i växten vid den åldern men har liksom hängt upp mig på den siffran).

Jag har inte hela livet framför mig, jag har redan avverkat en bra bit. Det känns….. om jag ska vara ärlig……. ingenting. Jag är skrynklig på halsen, allmänt skruttig och har vita strån bland de mörka. Nästan inga skrattrynkor, de är iaf ganska få än så länge. Bra gener fram till 40, sen kommer jag bli 50 över en natt, eller nått.

Faktum är att jag både är ganska barnslig och ser barnslig ut för min ålder. Det är inte bara så jag känner (säger jag själv, har ingen som kan bekräfta det). Den jävla siffran 34 stör mig dock. Att en 4:a kan ha så stor betydelse. Jag gillade att vara 33 men när jag fyllde 33 tyckte jag bättre om att vara 32. Jag är så svensk man kan bli. Blir aldrig riktigt nöjd.

För en massa årsedan lovade jag mig själv att jag skulle bli en smal snygg 40-åring en dag. Så tunn som jag är nu har jag aldrig varit tidigare och jag vet ärligt inte om det gör sig så bra på mig. Kanske ska jag satsa på att bli en lite fylligare 40-åring? En som har rumpa och bröst? 6 år kvar, kan inte bestämma mig för om det är för kort om tid eller för gott om tid tills dess.

34, shit, jag måste redigera mitt CV, mina beskrivningar av mig själv och dessutom måste jag förnya mitt leg (men bara för att det gått ut). Säger därmed grattis till mig själv och hoppas jag får åldras med stil 😉

10 thoughts on “Ja herre gud vad man börjar bli gammal!

  1. grattis på födelsedagen !!
    jag e 54, men tkr att 23 va den perfekta åldern, så där stannade jag , bara det att min kropp inte har fattat det ;D
    ha en underbar dag
    gunsan

    1. TACK 🙂 Att kropp och själ inte kan vara mer synkade är märkligt. Det är i min meningen inge orimlig begäran. Kan man flyga till månen kan man lösa det mesta 😉

  2. Grattis! 🙂 34 är bara siffror på ett papper och det är den mentala åldern som räknas. Inte en dag äldre än 18 😉

    1. TACK! 🙂 Jag blev nog bara 15 trots allt och längtar tills jag fyller 18 så jag kan känna mig vuxen 😀 Slänger det där pappret och tappar bort det så var det sifferproblemet löst 😉

  3. Hej Ulrika !
    Hoppas du haft en underbar dag idag nu 34- åringen ?
    Har du filmat hela dagen lång ?
    Denna 49-åring har blivit uppvaktad både på längden o tvären .
    Bara ett år kvar till 50 nu hehe . Hua vad gammal man blir !
    Tycker det var händigt att vi fyller år samma dag ja …
    Men nu börjar dagen ta ut sin rätt ,även om man är ung i sinnet ,vill ju inte kroppen fatta det hehe .
    Grattis igen o du jag tror du kommer att åldras med stil ja .
    Många födelsedagskramar .
    MD

    1. Ja nu kommer jag aldrig att glömma din födelsedag! 🙂
      Känner mig också ordentligt firad och börjar bli trötter. Imorgon börjar vi räkna bakåt eller vad säger du?

      Kram

Kommentera

