Tillbaka till verkligheten


Känner mig lite vemodig ikväll. Imorgon börjar sonen mellanstadiet. Det är sorgligt att tiden går så fort och att de där härliga åren med ett litet barn som är fullständigt beroende av en inte kommer tillbaka. Jag saknar det samtidigt som det är så underbart att se sitt barn växa upp och bli självständig.

Klippte håret på både sambon och sonen idag. Första klippningen gick riktigt bra men sedan började händerna svälla, svetten lacka och fingrarna darra. Haha, kanske inte skulle tagit båda på samma dag så här med facit i hand men lite hårmousse så kan man lätt trolla bort alla skavanker 😉 Bara att ta lite sota för det nu.

Vardagen börjar igen. Blir ensam hemma och trots att jag älskar att ha familjen nära är det skönt när rutinerna kommer tillbaka och faktiskt, lite avkoppling. Nu återgår jag till mitt långsamma tempo igen och förmodligen kommer jag att få lite mindre ont.

Två undersökningar och ett besök till arbetsterapeut väntar den närmaste framtiden. Ska bli skönt att få allt avklarat och kanske lite svar. Sedan är det utredning om huruvida jag kommer att kunna rehabiliteras tillbaka till arbete igen.

Sen blir det vinter, advent och jul. Kylan sätter sina klor i en och våren känns avlägsen. Vips är den tillbaka igen. Sommaren!

Tiden går snabbt…lite för snabbt….

4 thoughts on “Tillbaka till verkligheten

  1. .,..det beror på att tiden faktiskt går fortare ju äldre man blir: varje år blir kortare i procent räknat av den tid vi levt… (djupt va´??)

Kommentera

