Bättre begagnat pekfinger. Någon?


Man skulle ju kunna tycka att det är hemskt att händerna har passerat bäst före och kräver operation (plural) utan garantier för att möjligen bli bättre. Lårmuskler som är minimala och är svaga och varit det i 13 år, neurologiska bortfall, ständig nackvärk, dysautonomi, återkommande migrän, smärtande fotleder, mjölksyra/svaghet i kroppen, pulserande tinnitus och över lag problem med öronen, återkommande värk i bihålerna, magproblem, kraftig viktnedgång och ändtarmsbesvär mm

Visst, det är ganska tufft, men mitt jäkla pekfinger tar livet av mig!
Jag vill låsa fast det så jag inte kan röra det. Vad är det för fel med det? Kan en inflammation göra så ont (förmodligen). Jag vet dessutom varför….

Bytte mobiltelfon. På den nya telefonen är det en knapp för att backa sidor istället för en touch-knapp. Dag två med nya mobilen hade pekfingret blivet utmattat och då hade jag inte suttit med den länge. Nu kan det inte sluta värka och hur banalt och fjuttigt det än låter så är det förjävligt 😀 Jag vet hur dumt det låter men tar fokus från allt det andra. Kan ju vara lite skönt som omväxling men det är så precis och exakt på ett litet område att det blir så koncentrerat att man blir galen. Det syns inget heller. Varken svullet eller rött.

Kan ha subluxerat det lite och kanske inte alls är inflammation men det är bara en teori, inget jag varken sett eller hört 😉

 

4 thoughts on “Bättre begagnat pekfinger. Någon?

  1. Haha! Vi kan ju byta finger med varandra. Bättre krokigt begagnat (utan värk) mot ditt värkande finger då jag har hög smärtgräns. Tyvärr är fingret överrörligt i de flesta riktningar och subluxerar ibland men funkar helt ok för det mesta. Fingret gillar att man smörjar in den med mandelolja ibland och lite massage är aldrig fel. Dock finns det ett å annat skönhetsfel då jag har en katt. 😉 😀

    Skämt åsido. Ha de gott. ❤

    1. Jag tar ditt utan att blinka. Mitt är litet, spinkigt och överrörligt men i övrigt inte så pjåkigt. Skickar med en häl också som tack för avlastningen 😉

  2. Haha Ni är roliga ni !
    I övrigt så vill jag bara säga att inflammation kan göra för djävligt ont (ursäkta uttrycket ).
    Är ju ganska bekant med dyligt pga min Ledgångsreumatism .
    Prova att smörj in leden el fingret med voltaren ev, eller ta om du kan inflammationsdämpande .
    Vet att det är ett aber då man har ont i magen pga att dessa fräter liksom på mag o tarmslemhinnor .
    Skönt att du gjort dessa jobbiga undersökningar i magen .
    Har forskat o läst mycket kring dysfagi nu senaste dagarana .
    Skulle tro att det är det jag också har ,pga Sjögrens som jag har som diagnos el EDS som ju inte blir diagnostiserat .
    Visst har du det med Ulrika ? Jädra jobbigt det är , man kan liksom inte få ner en tugga vissa dagar . Det fastnar o gommen o halsen o fy vad hemskt .
    Ska nu börja på KBT för min sociala fobi – konstigt liksom ! att man har det (not) när man inte kan äta bland folk längre ?
    Kram på dej gumman .
    MD .

    1. Men hej 🙂

      Jag tror inte det var inflammation trots allt för värken är mindre än hälften idag. Tur det för kan inte äta antiinflammatoriskt alls nu mer än på sin höjd en Ipren pga magen.

      Är inte heller klar med magundersökningarna. Har bara gjort en och har 4 st kvar så har fortfarande en del jobbigt att se fram emot ;/

      Jo, jag har dysfagi men tror den skiljer sig från den som man brukar ha vid sjögrens som jag har för mig beror på torra slemhinnor men det gör ju inte upplevelsen mindre plågsam. Det är ju vad det är ändå och väldigt jobbigt. Har du testat med salivstimulerande och något som smörjer slemhinnorna innan du äter? Kanske kan lindra något om du har tur.

      Mitt beror på motoriken vad jag vet. Själva sväljreflexen försvinner och kan inte göra ett dugg åt det tyvärr men det kommer och går lite som tur är.

      Låter jättebra att du får hjälp med KBT även om många problem förmodligen bottnar i fysiska besvär. Man blir inte sämre av att få lite verktyg att jobba med så kan ju hoppas att det hjälper något iaf.

      Ta hand om dig ❤

Kommentera

