Den som satte på kranen glömde stänga av den!


Jag kanske var lite väl kaxig och trodde jag kände mig själv bättre än jag gjorde. Under den 4,5 mil långa bilturen till födelseorten där begravningen skulle vara så satte någon på ”kranen” och den stod och skvalade ända tills vi kom fram för att sedan pausa, sätta igång igen osv ända fram tills det var dags och då började det med högre tryck. Kände mig inte ens färdiggråten efteråt så på middagen kom det mer. Jag har nog bölat för en massa saker idag, inte bara för farmor utan för farfar, min ”förlorade” vän, för alla som kommer att dö i framtiden och för alla andra som var ledsna. Lite lätt vätskebrist så här framåt kvällningen.

Så skönt att det är över på ett sätt och det var fint. Så fint det kan bli på en stenhård stol och psalmer man inte kunde melodin till. Huvudsaken är att det var så som farmor hade velat ha det och det blev ett avsked, ett slut. Jag tror hon har det väldigt mycket bättre där hon är nu ❤

Ont i ryggslutet. Känner mig helt sned och som att något ligger fel men lyckades inte ”knäcka rätt det” i kväll. Inte bara begravningens fel utan mer föräldramötet i skolans fel. Fick ståplats i säkert 15 minuter och det var inte bra. Hoppas jag kan sova bort det.

Känner fortfarande en liten klump kvar i halsen. Så blir det när man inte fattar och kan sörja direkt. Man undrar ju vart all vätska kommer ifrån och om man har så mycket kvar nu. Den som satte på kranen får gärna stänga av den.

Ligger lite efter med att svara på kommentarer och ”arbetet” på hemsidan väntar på att komma igång igen. Ni som inte fått svar eller har hamnat på Eds-listan än, det är på gång.

2 thoughts on “Den som satte på kranen glömde stänga av den!

  1. även om man som du tror å tycker att man e ”färdigsörjd” så e man nog aldrig det .
    inte förrän personen faktiskt e borta fysiskt oxå.
    gott att det blev ett fint avsked.
    kram på dej

Kommentera

