Brödrost mellan låren typ och läkarbesök


Har så varit på läkarbesök med sonen. Inte direkt klokare men jag känner mig lite lugnare nu när man tagit en massa prover (4 rör).
Har fått Primperan mot illamåendet och ska testa Zantac istället för omeprazol och såna där tuggisar som jag glömt namnet på och som inte hjälper. Han har reflux stackarn. Så pass att han när som helst kan luta sig fram och trycka ut en spya och i perioder bubblar det bara upp. Nu är det ett konstant illamående som är det största problemet och det är jättekonstigt att inte Omeprazolen tar det efter 9 dagar.

Det lutar ändå åt att det är något kring magmunnen som spökar så förhoppningsvis  läker irritationen ut av sig självt. Känner mig bara lite skeptiskt. Känner inte igen det här riktigt. Håller tummarna för att det är bättre imorgon men ikväll fungerade inte Primperanet men han somnade till slut. Underbart att vara mamma men urjobbigt att vara en orolig mamma.

Senare blir det en slags lungröntgen. Jag tror hans astma delvis är kemisk så man ska utesluta det. Remiss till arbetsterapeut blir det med. Får vara nöjd med det och avvakta lite till.

Annars en helt ok dag. Lite kort bara. Har sorterat kläder som ska säljas och lagt upp foton på en sida. Kommer bara sälja dem inom stan så folk kan hämta dem själva eftersom jag inte fixar att släpa på paket till poststället. Blir enklare så.

En parentes, såg mig själv på film igår. Man ser inte sig själv på det sättet så ofta, genom linsens öga, så jag fick en chock. Jag vet ju att jag blivet tunn men när jag ser mig i spegel med egna ögon är det inte så fruktansvärt stor skillnad som jag såg nu. Förr (på den gamla goda tiden) kunde man inte ens få in en tandpetare mellan mina lår. Stora muskler och en hel del späck. Nu får man nästan emellan en brödrost!! Vet att det ser alldeles normalt ut, ja till och med snyggare än förr men jösses amalia dra mig baklänges på en vagn! Det där är inte jag!

Ok, brödrost kanske är att ta i (inte första gången jag använder brödrosten som liknelse) och för er som inte vet hur jag såg ut förstår nog inte skillnaden ändå men nu fattar jag verkligen varför jag kommer i ett par brallor i storlek 25. Det fanns en tid när jag köpte 31, det kanske säger mer…

3 thoughts on “Brödrost mellan låren typ och läkarbesök

  1. Usch det låter ju inte nåt bra för sonen… stackarn! Jag tänker spontant: hiatus-bråck, när jag hör symtomen…. Hoppas verkligen att de fortsätter att utreda så han får hjälp!

    Jag är på väg mot brödrosten jag åxå, men är bara nere på storlek 27 än så länge 😉 Men jag hade tappat ytterligare ett halvt kilo sen igår och egentligen så är det inte kilona som är relevanta kan jag tycka, utan det är att man kan se att midjemåttet fysiskt minskar dag för dag och att magen börjar bli väl platt med ”EDS-hud de luxe” som de mest oerfarna läkarna skulle kalla det – superelastisk 😉 😉 Och tarmbenen börjar puta ut, jag ser inte frisk ut liksom när jag kommer dit. Tror jag ska ringa tarmdoktorn innan den telefontid jag har om en månad…? Eller de kanske ändå inte kan göra nåt åt saken tidigare? Skål – måste slurpa i mig en sån innan jag går till skolan i hopp om lite fart på systemet så jag kan äta iaf en halv portion till lunch, idag är det ute-ätar-dag på stan och då vill man ju få valuta för pengarna 🙂

    Ha en bra dag!
    Kram

    1. Jag var tvungen att googla tarmben, aldrig hört det förut men nu fattar jag 🙂
      Jo kilo är oväsentliga. Ibland har man gått ner och det syns inte och andra gånger står vågen still men kläderna blir för stora. Det är på kläderna man känner det. På mig håller allt på att omfördela sig. Jag ligger på ungefär samma vikt (ett kilo upp och ett kilo ner) men fläsket flyttar sig och nu är det midja och lår som fettet flyr ifrån och sätter sig gud vet vad, inte tuttarna i alla fall 😉

      Hoppas maten smakade och att det inte blev för mycket fart.

      Drar din hud ihop sig och blir slät trots att den är överelastisk eller får du överflödshud? Jag har ju inte den där huden, den är nog ganska normal men med tanke på hur jag pendlat i vikt (totalt under flera år gått ner sammanlagt 27 kg från toppnotering till bottnotering) så har jag förvånande lite överskottshud och inga bristningar. Är tacksam för det men rädd att rätt som det är bli som ett russin 😉

      1. Shit vilken tur du har med huden 😉 Jag ser ut som ett russin och om man tar ett stadigt tag under revbenen och lyfter så hamnar naveln och huden på nedre delen av buken på rätt plats och ser slät ut 😉 Jag har bristningar på hela insidan av låren, utsidan av höften upp till midjehöjd, har alltid haft dem sedan tonåren utan nån viktpendling alls :/ Men när jag väntade tvillingarna och vägde 93 pannor på förlossningsdagen, inte en enda bristning! Genetikern förklarade det med att i det läget hade min elastiska hud och mitt konstanta smörjande med hudkräm sina fördelar 😉 Men nu när jag går ner fort så får jag bristningar på magen av viktförlusten och det gillar jag inte. Och ändå pratar vi om ett viktras från 64 kg till 58 på 12 dygn så jag har ju liksom aldrig ens varit tjock, brukar väga 57 ungefär i vanliga fall men plussade en massa kilo från ingenstans under de veckor husläkaren tvingade på mig antidepressiva tabletter som jag inte ville ha, fick viktuppgång (utan ökat matintag!!) samt nedstämdhet som biverkning, det var inte vad jag ville ha, varnade henne för det innan men hon lyssnade inte så klart…. 😦 Nåja, men nu är det magen som beter sig illa och det är nog det som orsakat den snabba viktminskningen nu, för jag är ju inte elitidrottare direkt som joggar 1 mil om dagen 😉

Kommentera

