Väldigt fundersam..


Har funderat mycket idag på varför jag svimmade natten som var. Om jag ens svimmade eller om jag tappade balansen och fick en blackout av andra orsaker. Chock kanske? Det är lätt att börja tvivla ni vet.

Har haft mycket yrsel idag igen. Värre på kvällen men inte så jag svimmar. Det känns som att man dras neråt och ska sugas ner i ett svart hål och ansiktet domnar, det tjuter i öronen men jag lutar huvudet neråt och så går det över och det är bara när jag reser mig eller har stått en stund.

Nu ikväll var jag nästan säker på att det ändå måste varit så att jag snubblade på en osynlig tråd eller så och att tröttheten gjorde att jag kände mig förvirrad. Jag hade ju även tagit Imovane. Brukar inte reagera på den, inte ens alltid jag blir trött av den men jag har ju efter flera års användande till och med lyckats hallucinera två gånger så vem vet.

Satt på dass hur som helst och filosoferade. Plötsligt helt utan förvarning så var jag på väg av toalettstolen. Han precis få tag i bänken framför annars hade jag dunsat i golvet. Blev helt förvirrad efteråt och fattade inget. Satt ju bara, var inte snurrig eller nått.

Känner mig ganska säker på att det är något. Inte så att jag tänker kolla upp det nu men något är det som är nytt. Såklart jag tvivlar lite och återigen tänker att jag nog inbillar mig och att det är balansen som är kass men det är inte heller så bra så vet inte vad som är bäst. Jag vill inte svimma och slå mig. Har redig ont i foten från igår och det var ett lätt fall med en lyckad mjuk landning. Vad händer om man faller handlöst mot något hårt?

Räknar med att om det är något så lär det vara som det är med det. Bara att hantera det och leva med det men det känns läskigt. Väldigt läskigt!

Nu ska jag sova (om en timma eller två) och lägga ner skrivandet. Det blev sent efter att ha tittat på en lång film med familjen. Lite gött att sonen är så stor nu att man inte bara behöver titta på tecknat utan att Snow white and the huntsmen fungerar lika bra eller till och med ännu bättre. Sa jag förresten att jag lagade världens godaste mat idag? Den var så god att man satt och mmmmade ända till sista tuggan. Jäkla bra kocka jag är då 😉

6 thoughts on “Väldigt fundersam..

  1. Oj, förstår att du undrar vad som hände.. Och en gång till också. Usch!
    Nu får du inte vänta i all evighet innan du söker för det vännen. Lova!
    En mysig helg kanske vore något? 😉
    Ha det nu en härlig helg, utan svimningsanfall. Ok? 🙂

    1. Jag ska ha en toppenhelg, lovar och blir det här ett återkommande inslag i livet så kommer jag söka för det. Jag är rädd för att göra mig illa. Vill inte ha bulor och blåmärken 🙂

      Ha en bra helg du med ❤

  2. Meh, vi skulle ju sluta svimma sa vi ju igår – hörde inte EDS:en det eller? 😉 nä skämt å sido, håller fast vid det jag sa igår, på väg att svimma det är en sak men när det händer utan förvarning… Inte ok! Du kan ju iofs blivit känsligare för tryckfallen och kanske även imovanen nu pga att du rasat i vikt ganska snabbt. Så sånt som man inte tidigare reagerat på kan ju ge reaktion då. Tänker på imovane + propavan, de kan ge kraftiga bt-fall som biverkningar, råkade ut för världens läskigaste såna mitt i natten inneliggande på sjukhus, höggravid med mina tvillingar och höll på att falla ur sängen med magen först mot golvet, det var tur att nattsköterskan var stark som en björn tills akutlarmet gick och fler kom in i rummet 😉 lång historia kort: du bör kolla detta, se till att få komma till internmedicinare el kardiolog dom är bra på autonoma ns. Eller så kan det ha med hjärtat att göra, det kanske inte alls är trycket…?
    Orolig för dig!

    Stor kram!

    1. Men jag har inte svimmat idag så man kan säga att jag har slutat nu 😉

      Det lät väldigt läskigt det där. Vilken tur att någon hann få tag i dig. Hemska tanke vad som skulle kunna hänt annars :/

      Jag tror inte det är hjärtat det är fel på. Möjligen syretillfärsel till hjärnan som är dålig pga pots eller klämda kärl. Var inte orolig, jag tror de reder ut sig. Som det känns nu så är det bra och bara vanlig yrsel, inga tendenser till sådana där konstiga attacker 🙂

      Kram

  3. har du pulsklocka och blodtrycksmätare hemma? Kanske du ska föra lite dagbok? eller varför inte be om en holtermätning och långtids blodtrycks mätning? Låter inte bra!Kram!

    1. Jag har alla grejer men vet inte om jag vill mäta själv. Har lärt mig att det hjälper inte ett dugg att komma till läkaren och säga att man har kollat och tala om vad som händer. De tror ändå inte på det.

      Ska försäkra mig om att det verkligen är svimningar och att det händer igen innan jag söker för det. Onödigt att lägg ner tid på det om allt är bra. Kommer det och går så vill det ju till att det visar sig just då.

      Har gjort ett ultraljud på hjärtat och det var helt perfekt så inte orolig för hjärtat.

      Vi får se hur det utveckar sig.

      Kram på dig 🙂

Kommentera

