Problem solved


Nu är all kontrast ur kroppen! Äntligen!!!! Magen fortfarande ett problem men ett problem lättare. Man ska vara glad för det lilla och det är jag 🙂

Väntar en ny vecka nu. Inga sjukhusbesök inplanerade men två fikagäster kommer. Blir trevligt med lite avbrott i vardagen. Sedan lär jag nog få vila en del och hoppas det inte blir så fasligt kallt. Fattar inte riktigt men det går som kalla kårar på kroppen när det är under 6-7 grader ute. Även om inomhustemperaturen är ungefär den samma så är det som att kylan kryper innanför kläderna. Den här vintern kan bli intressant med tanke på att jag är ännu känsligare och mer frusen än förra året. Har börjat få mer tecken på Reynauds fenomen. Fingrarna vitnar och gör ont allt oftare. Ibland bara helt plötsligt. Förr kom det bara när jag höll i frysvaror eller om jag gick utan vantar. Ska köpa värmevantar med batterier att ha i vinter.

Dagens göra blev att rensa ur ett skåp. Operation ”husrörjning” går framåt om än lite långsamt. Hoppas kunna städa köket imorgon och eventuellt sonens rum. Sedan blir det att vanka runt och försöka få timmarna att gå. Ska absolut inte sova den saken är säker för behöver försöka vända tillbaka dygnet lite.

Fortfarande inte vågat testa Stilnoct. Vet inte vad jag är rädd för. Att inte sova alls kanske? Bättre sova halvdåligt än inte alls resonerar jag även om det bara handlar om en natt. Feg!

Har funderingar på att försöka vara utan Norspanplåster ett tag och se om magen blir bättre men hur tusan ska jag klara mig då? Vad tar jag istället? Är det värt att bli sängliggande av värk och ha en fungerande magen?

”Livets regler är skeva, jag måste fortsätta leva!”
Galenskaparnas Hamlet

2 thoughts on “Problem solved

Kommentera

