Det var inget farligt…. eller ens något alls


Efter ett antal samtal idag slutade det med att jag inte stod ut och åkte in till akuten. Höll på att få ett nervöst sammanbrott här hemma när jag insåg att det bara blev värre.

Kom in och allt gick ganska snabbt. De hade hängt upp sig på mina tarmproblem vilket irriterade mig lite men jag kan ha uttryckt mig konstigt i telefon. Blev alltså kirurgen först och ett finger i rumpan. Inget där alls så teorin om att tarmen tryckte på ”juvelen” kunde avfärdas direkt. Det fanns något en bit upp, en utbuktning. Bajs skulle jag tippa på med kirurgen kunde inte avgöra det eftersom han inte kunde se med pekfingret som för övrigt var världens längsta och kallaste. Han var ganska rar så jag förlät honom för det.

Vänster äggstock var lite öm, det var det enda han kom fram till. Eller iaf, vänster nedre delen av magen.

Sedan blev det dags för gyn. Liiiiite kortare väntetid till gynakuten om man jämför med vanliga gyn. Mindre än en timma jämfört med ett år. Det ni!

Resultatet av undersökningen var att det fanns INGENTING som gick att se. Inga knölar, inga svullnader, ingen prolaps och äggstockarna var fina förutom en del svarta prickar på den ena (fruktbarhetens tid snart förbi).

Alltså, snopet fick jag kliva ur gynstolen och frågade vad tusan det var frågan om. Vad var det jag hade känt? Just du kändes det faktiskt helt ok också. Den gulliga gynekologen sa att hon inte kunde förklara. Mina beskrivningar på tidigare upplevelser stämde överens med en prolaps men det fanns inte ett enda tecken på det. PAFF!

Det var bara att hoppa i kläderna och packa ihop. Glad i vetskapen om att jag inte behöver vara orolig längre men extremt förbryllad. Det enda jag an göra nu är att försöka få magen att komma igång tills imorgon så att ”utbuktningen” kommer ner. Proppen sitter alltså lite högre upp den här gången. Ska behålla min plats till gyn ifall de kan se något nästa gång. Tror ni det? Det tror inte jag. Klurar på om det kan vara en svullen körtel som gått tillbaka i kombination med känselbortfall för det vet jag ju kan ge de mest knepiga upplevelserna. Skit samma, jag struntar i det nu.Skönt att det är gjort även om det känns skämmigt att ha tagit upp resurser och så visar det inget.

Fick sitta i väntrummet en stund och vänta på skjuts efteråt. Tv’n stod på och jag flinade stort inuti luvan på jackan när folk började skruva på sig. Programmet handlade om porr 😀 Haha, fin avslutning på en jobbig dag.

Nu tar jag mina osynliga besvär och knyter mig och hoppas de gått upp i rök tills imorgon. Eds i ett nötskal! Man känner det men det finns inte….

One thought on “Det var inget farligt…. eller ens något alls

  1. Det viktiga är att det inte är allvarligt. Glad över att de inte hittade några cystor för de kan skapa en del smärta :S Om 14 dagar ska jag säga hejdå till mina cystor och det ska bli sannerligen skönt att bli av med dem.

Kommentera

