Så var det dags igen


Som sagt, jag skrev det att nu släpper jag det här och inväntar nästa sak/problem. Nu var det dags igen.

Pratat med 1177 och VC idag. Imorgon ska jag ringa för en akuttid. Naturligtvis hittat en knöl på ett obekvämt ställe som inte ska vara där och den är stor. Inte direkt smärtsamt men obehagligt. De fick lite huvudbry och var tvungna att rådfråga en läkare. Jag hade bara hoppats på att de skulle säga att det lät ofarligt och att jag kunde avvakta. Pyttsan heller, den turen har man inte.

Var inte orolig direkt innan men nu blev jag det. Ja jag googlade medan jag väntade på att de skulle ringa upp igen och fick upp värsta tänkbara scenario. Skulle inte ha gjort det och jag hade inte tänkt göra det om de inte hade frågat mig så många frågor. Alltså jag kan inte min egen anatomi till 100% och inte vet väl jag vart alla körtlar och sånt sitter.

Min tanke var att nu jävlar har den förbannade tarmundersökningen bevisligen bokstavligen tagit sönder mig. Sedan tänkte jag att ok, då är det ett framfall jag har i alla fall då (tid på gyn om tidigast 3 månader). Sedan men nej, det kanske är en körtel som svullnat? Sist men inte minst efter lite googlande……. hoppla det finns visst andra saker man kan få som måste utredas omgående.

Där står jag nu. Inte ett dugg klokare. Tror innerst inne INTE att det är något farligt men det vill jag absolut ha bekräftat och det ska jag få…..imorgon. Jag som var så sjukt trött på läkarbesök att jag nästan tänkte fira den här veckan för att jag inte hade något inbokat.

Börjar bli jävligt less på att inte en enda gång kunna slappna av helt. Kanske inte så jävla konstigt att man är spänd och har ont i varenda muskel. Inte bara Eds’en som orsakar det menar jag utan allt runtomkring.

 

3 thoughts on “Så var det dags igen

  1. Hoppas det löser sig för dig .Jobbigt sånt jag har haft en massa bindvävsknutor men inte på ngt skumt ställe.Hoppas att det är bindväv kram Anna

Kommentera

