Inte ett spår efter gårdagen


Den något förvirrade och smått panikartade gårdagen är som bortblåst. Har haft huvudvärk hela dagen pga spänningarna i kroppen men annars är det som att ingenting hade hänt och det jag kände av igår är helt spårlöst borta.

Jag som brukar ha is i magen och tänka att det snart går över tänkte precis tvärtom igår och hur blev det? Jag åkte in och det gick verkligen över och det brukar det ju inte göra annars.

Vad drar man för slutsats av det? Att det är bättre att åka in direkt för då går det över av sig självt eller så lider man tyst och länge och då går det inte över? Öhum..

Förvirringen är total. Helt obegripligt för mig vad tusan det var frågan om och det jäkla tvivlet sätter in. Var det verkligen på riktigt? Kände jag efter för mycket? Det är precis så det alltid blir när något kommer och sedan bara går. Hur är det ens möjligt att det finns något ena stunden och i andra inte alls? Om det inte var någonting, vad var det då? En luftbubbla, en osalig ande, en hallucination, en dröm eller rent hittepå? Ni vet säkert precis vad jag menar. Hjärnan snurrar och helt plötsligt ifrågasätter man hela sin diagnos. Sitter det verkligen inte i huvudet trots allt som en del säger. Är jag ens överrörlig? Har jag ens ont? Borde jag sinnesundersökas?

Alltså jag vet ju vad jag kände och jag vet att det var på riktigt men det hjälper ju inte det faktum att det bara försvann och att det inte finns en enda rimlig förklaring.

Fick en väldigt fin överraskning att hämta ut på posten idag. Hypermobilitetsbibeln med stort B samt lite skönlitteratur med mycket tanke bakom. Tack A för den fina pressenten/julklappen 🙂

One thought on “Inte ett spår efter gårdagen

Kommentera

