”Kontrastmagi”


Faktiskt!

I två dagar har jag ätit dubbelt så mycket som jag brukar. Jag har varit hungrig, jag har ätit och jag har inte mått jättedåligt efteråt. Visserligen om man slår ut det på ett dygn så är det inte tillräckligt eftersom det saknas minst två mål men jag är nöjd 🙂

Det sades att man efter den tarmundsökningen jag gjorde (och jag har hört det från flera håll) att många blir bättre i magen. Den är något magiskt med kontrasten tydligen. Inte för att jag trodde på det men jag börjar vackla nu.

Jag mådde skit efteråt men efter någon vecka när obehaget hade lagt sig så började magen fungera bättre. Inte skiten men trycket i magen. Sedan fungerar käkarna bättre efter att jag började använda bettskenan. Var nere och landade på undervikt nyligen men det vände snabbt tillbaka. Nu är jag precis över gränsen till normal igen och det har gått fort. I den här takten kommer jag att ha gått upp 5 kilo innan jul.

Inte så att jag vågar hoppas på det riktigt men lyckas jag äta en normal portion varje dag så kommer kroppen och knoppen att må bättre. Får nog köpa hem ett lass med sån där kontrast tror jag. Den smakade helvete men något magiskt var det nog ändå i den 😉

2 thoughts on “”Kontrastmagi”

  1. Det kanske är samma princip som för vissa som har svårt att bli gravida, de gör en röntgenundersökning där kontrast sprutas upp genom äggledarna och efteråt har många fått en slags sköljeffekt av det och simmarna har kunnat ta sig fram som de ska på egen hand 😉 hejja hejja! Kram

Kommentera

