Verkligen ingen höjdardag fast det kom lite snö


Vindarna är isigt kalla. Tur man har en braskamin så det finns lite värme i huset. Termostaten fungerar sådär bra vid den här årstiden och luftvärmepumen värmer inget vidare i sovrummet när den sitter i hallen. Man kan väl säga att vintern är här och att de första snöflingorna kom idag. Julälskare som jag är så kan jag inte vara annat än glad åt det. Fast jag fryser.

Dagens enda aktivitet blev att följa med en vän för att hjälpa till att inhandla en mobiltelefon. Det var allt. Inte ens orkat duscha. Somnade i soffan förut också så ska sätta på playkanalen på datorn och hoppas somna igen och inte vakna till med ett ryck så att jag blir pigg igen. Har varit helt hopplöst den här veckan. Antingen har sonen ropat mitt i natten så jag fått gå upp eller så har jag väckt mig själv. Vaknar i ottan och plockar ur bettskenan, somnar om och är dödstrött när klockan ringer.

Magen ser fortfarande gravid ut och jag har nog varit på toaletten 20 gånger idag (falsklarm….eller snarare gaslarm). Vänsterhanden måste varit i helvetet och vänt för den är sig inte lik. Eller ja, har inte varit sen jag lyfte vinboxen förre helgen och knäckte rätt den efteråt.

En kompis dotter far in och ut på sjukhus och mår inget vidare. Känner både empati och oro särskilt som det fan inte är lätt ens för barn att få vård idag. När ett barn upplever att ingen lyssnar eller tror på dem utan att det krävs att man söker om och om igen för samma sak, då är det illa med vården. För att inte tala om hur illa barnet far. De känner precis som en annan gör även om de kanske inte har orden kränkt, misstrodd och negligerad i sig. Man har ju varit där själv liksom.

Ser förjävligt ut i håret och de gråa stråna förökar sig lavinartat. Ser ut som om jag trasslat in mig i en fiskelina. Ansiktet blekt och trött, ögonen rödsprängda. Fick dessutom ett obefogat psykbryt i morse över ett par kalsonger (som naturligtvis inte var mina) som låg och skräpade nedanför tvättkorgen. Taskig start på dagen. Hade jag inte längtat så till julen hade jag nog grävt en grop och hoppat ner i den 😉

One thought on “Verkligen ingen höjdardag fast det kom lite snö

Kommentera

