Idag har det nog varit mest pest


I alla fall om man går på lukten. Att en så liten människa som jag kan göra ifrån sig sådana dofter. Det är helt obegripligt. Det är nästan så att jag måste byta rum emellanåt för att inte kväva mig själv av ångorna.

Baksidan med att kunna äta igen….. en av dem. Ternobyl två i det lilla gula huset 😉 Går jag upp på toa inatt och tittar mig i spegeln så kommer jag nog att lysa i neongrönt (jag och svarta madame).

Sedan att jag är mätt och belåten är bara positivt. Grilljerade årets första julskinka idag och den smaka så där syndigt gott som det brukar göra när man tjuvstartar med något. Julmust till det och sedan köpte vi en burk Nyåkers pepparkakor (de enda som verkligen smakar pepparkaka), den ska vi kalasa på imorgon. Jag ääääslkar julen och alla smaker 🙂

Annars är jag så förtvivlat arg på mina händer. Kunde jag inte få ha en enda dag med lite vila från värken? Saknar sommaren. I somras mådde mina händer riktigt gott. Nu är allt en plåga. Inte så att jag dras ner och sitter och grinar. Jag blir förbannad. Jag fiskar heller inte efter sympatier. Det är konstant och så det kommer att vara tills jag gör något åt det och det lär dröja många år. Jag kan bara inte rå för att jag blir så arg när jag rent tekniskt kan göra saker men att det tar stopp. Stopp som i stopp, det går inte trotsa för det gör för ont fast det egentligen borde gå. Ta min fot, ett ben eller ett öra men inte mina händer!

One thought on “Idag har det nog varit mest pest

Kommentera

