Överskottshud bye bye


Tack min gode gud för att det börjar bli lite bättre eller rent av väldigt bra. Jag har inte haft mängder överskottshud trots ganska kraftig viktnedgång (från tungviktare till lättviktare) men det har stört mig en del. Man börjar ju bli lite till åren och det går inte lika snabbt att återhämta sig och det har tagit tid men nu ser jag skillnad. Ska jag vara så här tunn kan jag väl iaf få se bra ut och inte ha en massa löst på kroppen. Vips så börjar det dra ihop sig. Det som fanns på magen syns bara i vissa vinklar nu och det lösa i midjan över höfterna är borta fast jag inte gått ner mer i vikt. Inget häng vid troskanten utan slätt och fint. Puh, lättat!

Med tanke på all annan skit man drabbas av tänkte jag att det här kunde vara en ”sjukdomsvinst”. Mjuk och len hud, inga bristningar (konstigt nog) och resåreffekt vid viktnedgång 😉 Det förtjänar jag! Man känner sig lite fräschare när man ser slät ut och magen är platt. I sommar behöver jag bara undvika vissa poser och vinklar. Det kan jag leva med och inga fler fläskvalkar på ryggen!

Jag är inte det mista lycklig över att ha blivet en tunnis (eller en tarm som mamma säger), att folk tittar snett på mig och undrar hur sjuk jag egentligen är, att jag får handla kläder (inklusive underkläder) på barn, att det gör ont när man inte har någon stoppning, att knäna skaver mot varandra så att jag omöjligt kan sova utan en kudde mellan dem, att nyckelbenen petar ut på ett läskigt sätt. MEN, jag är väldigt glad över att jag inte behöver vara rädd för att jag har för många kilon att bära. Att just vikten inte sliter på mina leder mer än nödvändigt och att kläderna inte sitter åt och klistrar sig där man inte vill att de ska göra det. Jag har samma storlek upptill som nertill och som bonus på allt. Inte bara mina leder är mjuka och och rörliga åt alla håll utan även huden 🙂 Man får faktiskt lov att glädjas åt sådana saker när det är så mycket annan skit.

Nu har både sambon och sonen kommenterat det så nu är det en sanning. Min kropp har återhämtat sig efter viktnedgången. Hurra! Nu ska jag bara försöka inte inte bli gammal och skrynklig hur det nu ska gå till 😉 Jag nämde inte halsen nu men har inga stora förhoppningar om den. Den har nog helt enkelt bara gått och blivet gammal och enda alternativet är en uppsträckning men vem fan har råd eller lust med det?

Nu har jag ett skinn som passar!! 🙂

2 thoughts on “Överskottshud bye bye

Kommentera

