Råkade visst glömma…


Idag var en sån där dag där tröttheten och glömskan låg som en dimma framför ögonen. Så trött och dimmig att jag glömde det självklara.

Jag gick upp som vanligt och fick iväg sonen till skolan. La mig i sängen och pillade på mobilen och somnade med den i handen. Det förinställa larmet gick igång kl 10:00 men jag var inte redo utan snoosade fram till kl 11:20. Då lyckades jag sätt mig upp och vakna till.

Sedan var det stilla lunk, kaffe och lite plock. Efter sonens hemkomst började jag med adventsstädningen i sovrummet och bestämde mig för att det skulle bli dagens syssla. Skakig och darrig som ett asplöv städade jag och hämtade adventsstjärnor i källaren. Det tog tid men skam den som ger sig!

Mådde riktigt dålig i slutet och klarade inte av att hålla något i händerna utan att jag tappade det. Wtf?

Sambon kommer hem från jobbet. Började prata om att vi måste handla. Då slog det mig! Jag har fan inte ätit något på hela dagen! Konstigt att jag mår dåligt då!

När man inte kan lita på kroppens signaler är det en fördel om man har ett bra minne för att komma ihåg så basala saker som att äta. Inte hade jag tagit mina vitaminer heller. Borstat tänderna? Jag tror det men är inte säker….

Efter lite mat återfick jag lite krafter och klarade av att följa med till affären. Tänk, man tror att nu håller jag på att dö, nu blir jag riktigt jäkla sjuk men så fattas bara lite näring. Säg åt mig på skarpen när jag glömmer gå på toaletten och börjar göra i byxorna. Då har det gått för långt 😉

8 thoughts on “Råkade visst glömma…

    1. Haha, ärligt, det kan låta knäppt men det är en sån där princip sak då att jag inte kommer att vara sugen eller hungrig när larmet går. En betjänt som hoppar ur en låda vara däremot något, som lagar det man är sugen på. Det hade funkat.

      Mer kreativa tips? 😉

      P.s det är ett jättebra tips egentligen 🙂

  1. Jag ser.ut som ett russin trots mjuk och len hud. Men jag är en kopia av min mormor med samma åkomma så jag hoppas jag blir ett lika fint och otroligt vackert russin som hon var.<3.
    Sjukast är att jag fick inte en enda bristning under graviditeten med tvillingarna, och då snackar vi från 60 till 93 pannor och ett midjemått på 143 cm! Men jag har lår och höfter fulla.av dem sedan tonåren då jag var vältränad och hade en konstant vikt. Nu däremot när jag rasar i vikt så kommer de små jäklarna på magen, går ta till barnoljan igen 😉
    Har hittat världens bästa handcreme till mina EDShänder äntligen! Från Neutrogena, rekommenderar stark, särskilt denna tiden på året! Vi har -15 och snö äntligen! Tjihooo 😀

    Kram pinglan ❤

    1. Fattar inte att kommentaren hamnade här, den skulle ju vara ihop med vikt och hud ju… I mobilen ser det ut som den ligger på jag-glömde-inlägget… Tekniken 😉 eller trött Lisa 😉

Kommentera

