Hjärnsläpp


Ringde för inte så längesedan och förnyade lite recept. Skrev en lapp på det jag skulle ha, dubbelkollade att det stämde. Efteråt blev jag osäker på om jag bett om Temgesic men väl på apoteket fanns det där.

Idag ringde läkaren ang ett avstämningsmöte vi ska ha i Januari. Han var också tvungen att fråga om jag fått hjärnsläpp eftersom jag bett om recept på Tiparol? Haha, va, var det det jag bad om? Tur att han hade huvudet med sig och drog slutsatsen att det var Temgesic jag menade. Tiparol var många årsedan och det tål jag inte heller för den delen.

Så bra med läkare som bara ringer annars och inte håller på och ska boka telefontid för allt. Hade ingen aning om det så blev glatt överraskad och fick tillfälle att fråga om mina ”hjärnvolter”. Han trodde inte jag behövde vara orolig så länge jag inte svimmar i samband med det. Dubbelslag eller ett överhoppat hjärtslag är inte så ovanligt. Som jag trodde men kändes bra att han sa så.

Nu sovdags eller i alla fall sängdags. Sov 12 timmar natten som var så anar att det kan bli en lång natt det här. Härligt med all snö annars. Nu får det gärna bli jul också 🙂

One thought on “Hjärnsläpp

  1. Skönt att det inte är allvarligt 🙂 Längtar också efter julen och att få träffa min familj. Jag älskar snö men med nyopererad handled och måste ha gips över armbågen så hade gärna snön fått vänta nån månad till 😉

Kommentera

