Gnällspikar för fullt


Mår illa!! Har ätit för mycket. Lekte normal idag och slog till med både frukost, lunch, fika och kvällsmat. Inga stora laddningar men alldeles förmycket för min mage och nu vill jag bara kräkas….fast ändå helst inte. Vill bli av med känslan av att vara proppfull upp till halsen och nu står det still. Det sjunker inte undan 😦 Vad tänkte jag med? Igen!

Jag vill så gärna kunna vara normal med maten. Jag älskar att okynnesäta och trycka ner fast det inte får plats. Förr kunde jag äta massor. Nog märktes det på vågen men det var en sådan frihet att kunna det. Jag kunde må illa och visst har jag kräkts men det går inte att jämföra med nu.

Tyckte frityroljan luktade lite skumt också så inbillar mig att den var skämd och att jag kommer att sluta hängandes över toan hela natten hursomhelst. Precis den sortens tänkande får det att vända sig ännu mer i magen. Ska tänka på gröna ängar och friska vindar, ett svalkande dopp i vattnet och iskallt vatten som släcker törst.

…………Funkade inte. Känner hur Movicolen ligger och skalpar på toppen av matberget och bubblar och växer. En gegga av mat som ligger och ruttnar i övre delen av magen och inte hamnar där den ska först alldeles försent. Uäh, urk, fy och blä. Aldrig mer friterat, aldrig mer mjuk pepparkaka och skinksmörgås. Så känns det just nu iaf. Helvetes mage och helvetes sväljeri som gjorde att jag har fått harkla upp både det ena och andra som varit på väg att sätta sig. Jag hatar’t! Imorgon får det vara nog med klagandet. Jag blir verkligen trött på att till och med läsa mina egna ord. Gnäll kan verkligen förvärra saker ibland och det gjorde det nu……….. gah!

5 thoughts on “Gnällspikar för fullt

    1. Nej det var visst inte det fast den var riktigt lovande…. ett tag 😉 Känns bättre nu men sömnlös….eller ja, jag tittade på en lite för intressant dokumentär och råkade komma över trötthetsgränsen 😀

      1. Skönt att det blev nån sömn för dig. 🙂 En annan har sovit som en fälld fura trots gipsad arm. Vaknade av att lillasyster ringde vid 11 😀

  1. Jodu, man får gnälla!

    Åh vad jag önskar att jag kunde äta alls nu… Snart jul och jag älskar min julmat och jag har bakat massor i år och kan inte smaka på en grej. Ska till dietisten på onsdag för att få näringsdrycker, äntligen!!! Har ju bara gått ner 2 kg till de två veckor jag väntat på att komma dit… Provade att följa dietistens råd att försökamixa soppa på fisk och kyckling så jag får proteinet och inte blir av med musklerna, men kräktes! Magen vill bara ha klara drycker och proviva på sin höjd. Verkar inte som jag har någon saltsyraproduktion alls i princip, så magen är inte ens sur för en gångs skull så jag har kunnat dricka lite glögg 😀 utan ens halsbränna! Nåt positivt 😉
    Men det sociala med ätandet är ju helt knäckande… 😦

    Är under gränsen på BMI:t nu 😦 och fortsätter neråt.

    Fy fan för att inte kunna äta det man vill!!! Det får man banne mig ”gnälla” om!

    Stor kram ❤

  2. Jo just det, fick träningsförbud av sjukgymnasten åxå, så ingen mer bassängträning förrän nutritionsstatusen är bättre sa han. Han höll på att trilla baklänges när han såg mig i bikini i fredags 🙂

Kommentera

