Askholes


vinter-11

Man vill vara personlig men ändå inte.
Hur många gånger får jag inte radera min ord?
Jag vill så gärna berätta men det går inte.
Allt ska passeras genom ett visst filter eller låt säga grind
och allt är helt enkelt inte lämpligt. Det passar sig inte.

Frustrerande

Jag vill inte lösenordsskydda allt eftersom meningen är att
jag ska kunna stå för precis allt och ibland även om man gör det
så passar det sig bara inte. Jag kan inte skriva namn och detaljer
som gör att jag gör andra offentliga. Det suger!

vinter-12

Låter dagens svartvita foton tala. Det var ett lämpligt ställe att fota på.
Fick tillbaka lite sans och vett. Men jag är en smula trött på:

Alla vet vad assholes är? Men askholes?

A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them!

Med andra ord de äter energi. De vill ha bekräftelse. Hittar på frågor de inte vill ha svar på bara för att. Se mig, hör mig, tyck synd om mig, säg att jag är bra,vad tycker du, hjälp mig.
Sedan blir det de bestämt som innan för egentligen var det inte en fråga i vanlig bemärkelse. Den var en askhole-fråga.

Kan man inte bara stänga av sin askholes-funktion? Eller något som gör att varje
gång en sådan fråga kommer säger det *piiip* och man säger, gör det som känns rätt för dig och så ler man och samtalet är över.

Lovar och svär att det inte är någon som kommenterar här så ingen ska känna sig träffad nu. Jag har ett liv IRL-liv också även om man inte kan tro det 😉 Jag har inte många askholes var i mitt liv, väldigt få men de finns och då är det minst en förmycket.

Visst är jag så härligt smittande positiv och glad just nu?! Jag går in i årets bästa tid och bara gnäller. Skäms på mig. Eller om jag ska vara ärlig, skäms på dom!

2 thoughts on “Askholes

  1. Jäkligt bra uttryck på dessa människor! Skall användas. Antar att du mår som min kära syster med samma syndrom… det är natta i kvadrat den här delen av året och kylan knäcker kroppen. Ta hand om sig så gott det går!

Kommentera

